Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kolotusta...

Minulla on sytostaattien päättymisestä kolme kuukautta ja sädehoidoista yksi kuukausi, ja joka päivä on jonkinlaista pientä kolotusta jossakin. Aluksi sen liitti siihen, että valkosolut olivat vielä alhaalla, mutta nyt kun ne ovat korjaantuneet, ei niitä voi selittää enää sillä.

Kipein paikka minulla on lonkka, se vaivaa päivin sekä öin. Tavallisista tulehduskipulääkkeistä on tiettyyn pisteeseen asti apua, mutta parhaiten toimii Celebra, jota on nyt toinen kuuri menossa. Niin ikään leikatun puolen kyljessä on arkoja ja kivistäviä paikkoja, mutta pidän niitä päättyneen sädehoidon jälkitilana. Kipu on juuri samanlaista kuin leikkauksen jälkeen.

Lonkkakivun syytä etsitään tällä viikolla sekä luustokartasta että röntgenkuvasta, minkä lisäksi minulla on parin viikon päähän sovittu yksityinen ortopedikäynti. Olen siis siinä uskossa, että kivun syy voisi olla joku muukin kuin syövän eteneminen, mutta kun luulossa ei voi elää, on parempi myös ikäväkin vaihtoehto tutkia. Olenhan korkean riskin rintasyöpäpotilas.

Joten miten minä sitten olen kasannut itseni? Hoitamalla nykyisiä oireita ja jatkamalla elämää. Laajentamalla omaa erikoislääkärien verkostoa ja kokeilemalla myös vaihtoehtoisia troppeja. Minulla on hainrusto-vihersimpukka- ja inkivääriuute päällä, minkä lisäksi otan purkista E-Epaa ja magnesiumia nivel- ja lihasvaivoihin. Huomaan, etten E-Epan aikana ole ollut niin masentunut kuin aikaisemmin, joten ei siitä varmaan haittaakaan ole ollut.

T. Karhutar

Karhutar | 3.3.2008 klo 16:49:01