Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kohdunrungon syöpääkö, onko kokemuksia?
Hei ja kiitos vastaamisesta. On totta, että yhteyttä muihin tarvitsee, vaikka tänäänkin olen touhunnut hullun lailla, mutta eihän tota voi täysin saada mielestä pois, aina se vilahtaa kuin musta seinä, lähinnä tunne, että kunka ihanaa elämä olisi, ellei tota painajaista tossa olisi.Ilmeisesti niissä solumuutoksissa ei ollut syöpäsoluiksi luettavia. Selasin tänä aamuna netissä google haulla papillooma, ja löysin sieltä jostakin hyvinkin tarkan tilaston eri tyyppisistä viruksista, niiden käyttäytymisestä, jaon hitaisiin ja nopeisiin soluihin, niitähän on noin sata eri tyyppiä.
Minulle lääkäri sanoi ultraa tehdessään, että ei näytä olevan kiinni lihaksessa. Sanoin, että joutaa koko kohtu pois, etten tarvitse sitä enää (58v) johon lääkäri sanoi, ettei sitä nyt tämän takia poisteta.
Kuitenkin hän sanoi, että puhutaan syövästä, niin kauan toisin on todistettu. Oli vähän kärttyinen kun en ollut käynyt papassa lähes 7 vuoteen, mutta eihän tuo kohtumuutos papassa edes näy.
Nyt tietysti olen miettinyt, että jospa se onkin kohtuun levinnyttä kohtukaulan syöpää, tai kun pihatöissä selkään sattui (selkäkivut ovat ilmestyneet talven aika, koskaan niitä ei ennen ole ollut) että se on kai levinnyt jo kaikkialle.
Minulla on 21 vuotta edellisestä raskaudesta.
Ajattelin juuri, että minulla taisi olla samalla tapaa näkyvissä solumuutos limakalvolla. Niissä muutoksissa on nähdäkseni se huono puoli, että ne voivat muuttua pahanlaatuisiksi, ja ikuinen seuranta kai on tarpeen. Minun lääkäri sanoi, että ei pidä luottaa julkisiin seulontoihin liikaa, kun ikää alkaa olla 50, vaan itse täytyy juosta kokeissa.
Joskus tunnen kiukkua, että naisilla täytyykin olla tollaiset vehkeet. Tällä kokemuksella vaihtaisin mielelläni sukupuolta, olisi harmittomampaa, olkoonkin sitten parranajo joka päivä! Juuri kun pääsee eroon kuukautisista, täytyy alkaa vahdata syöpäsoluja!!!
Tämä oli purkaus; lieneeköhän noita ajatuksia muilla? Taidan mennä vielä touhuamaan jotakin, on kaikkein kiireisintä aikaa töiden kannalta.
Vielä kerran valtavasti kiitoksia ja pidetään yhteyttä. Voimia sinullekin. Luulen, että olet tilassa, jossa vain seuraillaan, ettei pahanlaatuiseksi muuntumista tapahdu, vai? Sekin on melko rasittavaa; kuin seisomista giljotiinin varjossa. On se silti paljon onnellisempi olotila kuin että olisi todettu syöpä, joten voit onnitella itseäsi, ainakin toistaiseksi.
Oliko sinulla paljonkin vuotoa? Ja oliko silloin vielä kuukautiset, minunhan on päättyneet yli kaksi vuotta sitten.
Tuli mieleen, että miksi tuolloin ei poisteta kohtua, niin ei olisi pelkoa tuottamassa? Eräältä ystävältäni poistettiin, vaikka olisikin hyvänlaatuinen kasvain, ja hän sanoi, että se ihan pieni toimenpide, johon ei edes tarvita avoleikkausta.
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä ajattelet tuosta. Voimaa antavin tervehdyksin
- kohdunrungon syöpääkö, onko kokemuksia?mammamuumi
- Re: kohdunrungon syöpääkö, onko kokemuksia?mammamuumi