Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kohdunrungon syöpääkö, onko kokemuksia?

Hei!

Minulla ei ole kohdunrungon syöpää, mutta jotenkin kuulostaa niin tutulta...
Minulta löytyi n. kaksi vuotta sitten kohdunlimakalvolta vuotohäiriöiden jälkeen istukkasoluja, joissa oli solumuutoksia (raskaudesta pitkä aika, hassua sinänsä). Se näkyi samalla tavalla kuin sinulla, limakalvo kohdussa paksuuntunut ja jotain epämääräistä siellä näkyi lisäksi.

MUTTA lääkäri selitti minulle että JOS se ei ole kohtulihakseen kiinnittynyt, sitä ei sanota syöväksi( minulla ei onneksi ollut). Jos on ehtinyt kiinnittyä kohtulihakseen, se luokitellaan syöväksi ja hoidetaan sen mukaan.

Minulla on erittäin harvinainen sairaus, lääkärin mukaan olen 30. maailmassa jolle on diagnosoitu tällainen. Suomenkielistä nimeä en tiedä eikä suomessa ole ollut vastaavaa.

Joskus pelottaa että miten ne lääkärit voivat minua hoitaa, kun eivät tunne tätä sairautta hyvin. Minulla on vielä kolme vuotta kontrolleja sairaalaan. Välillä ahdistaa paljon, sillä tämä voi muuttua syöväksi jonain päivänä... Voimia siis sinulle. Tiedän että odottavan aika on pitkä ja tekee vähintäänkin hulluksi.
mamimemmu | 14.5.2007 klo 10:46:53