Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: kohdunrungon syöpääkö, onko kokemuksia?
Hei taas,Eikö ole hieman outoa, jos potilas ei itse saa päättää, haluaako pitää kohdun vai ei? Eikö sitä voi halutessaan saada? Ainakin minä koen, että mieluummin annan poistaa elämän pituisen pelon aiheen kuin että eläisin sen varjossa.
Kyllä se mieleen tulee päivittäin, mutta onneksi sinulla on työ ja lapset, vievät ajatuksia pois.
Mun äiti vaati vatsan alueen tyrien leikkaamista (niitä oli leikattu jo usein, mutta aina uusivat) vaikka lääkärit aluksi kieltäytyivät vedoten hänellä olleisiin komplikaatioihin (vaikeudet herätä leikkauksen jälkeen ja verenpaineen laskun takia). Äitini lopulta sanoi, että hän antaa kirjallisen luvan ja esityksen leikata, ettei lääkärit joudu selittelemään jos kaikki ei menekään hyvin.
Hänet leikattiin ja kaikki sittenkin meni loistavasti. Tosin muutamien vuosian kuluttua vaivat ilmestyivät taas, vaikka koko vatsan aluellee oli laitettu teräsverkko suojaamaan.
Kerroin tämän siksi, että potilaan tahtoakin osataan kuunnella. Tietysti 'normaalit=terveet' näkevät asioiden painoarvon eri järjestyksessä, kun heillä ei ole todellista peikkoa varjostamassa elämää.
Täällä aamu on sateinen, mutta iloista kevätpäivää silti!
- kohdunrungon syöpääkö, onko kokemuksia?mammamuumi
- Re: kohdunrungon syöpääkö, onko kokemuksia?mammamuumi