Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kiitos kaikille vastauksista, olette kultaisia!
Sikainfluenssatilanne on todella jo pelkästään pelästyttänyt minut lähes hengiltä. Sairauslomaa päädyin juuri sen takia nyt jatkamaan, jotta ehdin hakea rokotuksen ja kehittää edes vähän suojaa, nyt kun niitä aletaan pääkaupunkiseudulla jakamaan riskiryhmille. Vaikka aikaa viimeisestä tiputuksesta nyt on noin kymmenen viikkoa, pelkään oikeasti että kuolen tautiin kun se iskee kohdalle. Viimeisimmät labra-arvot olivat B-neut 2.39 (1.5-6.7) ja B-leuk 3.8 (3.4-8.2). Mielessä pyörivät tiputuspoliklinikan kiireisten lääkäreiden hieman kovat ja ankarat kommentit parin kuukauden takaa, ettei rokotus anna suojaa sytohoidetulle. Eli huoli on hirveä, sai rokotuksen tai ei. Suojaako se minua - elänkö sen saamisen jälkeen valheellisessa turvallisuudessa, viikatemies vain väijyy niskan yläpuolella ja odottaa että pyyhkäisen nenää, hieraisen silmää tai suuta..Tänään yksi klinikan lääkäreistä tosin totesi että kyllä rokotussuojaa näillä valkosoluarvoilla jo saa. Mutta pelkään silti ettei näin ole.Työpaikalle paluun ajatus tuntuu todella ahdistavalta. Tukka on surkean lyhyt ja harmaa, kalju kuitenkin peittyy jotenkuten, vaikka näytänkin painijalta. Häpeän omaa surkeaa ulkonäköäni joka suorastaan huutaa viestiä "syöpäläinen!" Itku on joka käänteessä herkästi pinnassa ja tämä ulkonäkökymys on minulle hyvin kipeä. Miten ikinä kestän kaikki kysymykset työpaikalla. Kontrasti entiseen on raju, olin ennen niin kiiltävätukkainen ja sädehtivä. Nyt sädehtii vain tuo sädehoidettava rinta. Peruukin kanssa vehtaaminen tuntuu kylmien ilmojen takia kauhean vaikealta. Se on niin rispaantunut otsatukan juuresta, ettei sitä luonnottomampaa vaikutelmaa millään luo. Kuin kasa hamppua pään päällä. En kehtaa sitä käyttää ja pipon kanssa sen pukeminen päivittäin repisi loputkin haivenet varmaan irti alle viikossa. Minulle myytiin jonkinnäköinen susikappale, näköjään. Kyllä on elämä vaikeaa! Joka asiassa mättää. Hyviä neuvoja?
- Kiitos kaikille vastauksista, olette kultaisia!Tyrni65
- Kiitos Mek!Tyrni65
- Re: Kiitos Mek!hipura
- Mitä pelkäät rokotteessa?Tyrni65
- ..lisäys..Tyrni65
- Hienoa Hipura!Tyrni65
- Re: Kiitos Mek!Tyrni65
- Monenlaisia näkökulmia...Tyrni65