Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Työhönpaluu sytostaattihoidon jälkeen, ahdistunut

Itse olen terveydenhuoltoalalla töissä ja työnkuvaani kuuluu flunssaiset potilaat.Sen takia olen ollut koko ajan sairaslomalla leikkauksesta lähtien eli toukokuulta.Viimeiset sytot (taxo x 3 + cef x 3) oli 30.9 ja niiden aikana arvot aina laski mutta ehti nousta ennen tiputuksia joten vältyin neulastan pistämiseltä.
Rokotuksiin menin heti kun niitä oli tarjolla meille terv.holtoalan henkilöstölle eli sain sekä kausi- että sikainf.piikit viikko sitten perjentaina. Nyt vain odottelen että niiden tehot alkaa, siihenhän menee n. pari viikkoa. Yritän vältellä väkijoukkoja kun meillä täällä pohjoisessa on jo epidemia päällä.Huolellista käsien pesua ja tarv. desinfiointia sekä itsellä että perheellä.Sädehoitoa takana nyt viikko ja päivittäin kuljen junalla Oulussa täältä Rovaniemeltä.Se käy melkein työstä kun istuu junassa päivittäin 5 tuntia ja yrittää siinä vältellä rykiviä ja räkiviä ihmisiä.
Itse en missään vaiheessa epäröinyt ottaa rokotteita, minusta se on jo ammattini puolesta minun velvollisuuteni kun sitten näillä näkymin palaan töihin joulukuun puolivälissä, jos sädehoito menee nappiin eikä tule viivytyksiä.
Työhönpaluu ahdistaa minullakin, mutta enemmän sen takia että jaksanko sitä ja miten jaksan.Pelottaa että minusta viedään kaikki tehot pois heti alussa kun työlleni ei ole ollut sijaista koko sairasloma-aikana. Itse asiassa sinne paluu ei kiinnosta nyt yhtään. toisaalta pieni ärsytys ollut kun seurannut roosa nauha-kampanjaa jolla nyt kerätään varoja työhönpaluun tukemiseen jne....Mitä se oikein käytännössä tarkoittaa...siis minun kohdalla...mihin ne rahat oikeasti menee ja miten niistä on minulle apua?!
hoitsu40 | 31.10.2009 klo 12:27:29