Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tulevaisuus

Hei,

Kiitos mielenkiintoisesta keskutelunavauksesta.
Kyllä nämä kuolema ajatukset varmaan tulee meidän jokaisen kohdalle ja minusta se on todella hyvä.
terveenä sitä ei moista edes mieti vaan luottaa siihen, että elää vanhaksi ja on silloinkin vielä hyvässä kunnossa ja kerkeää tekemään kaikkea sitä mistä on aina haaveillut.
Syöpä kuitenkin avaa silmät näkemään, että elämää ei voi eikä kannata siirtää kauas tulevaisuuteen vaan sitä on elettävä joka hetki ja koitettava tehdä unelmistaan totta tässä ja nyt.
Se on kuitenkin aika vaikeaa mutta siitähän elämässä varmaan juuri onkin kysymys:ottaa haaste vastaan, tutustua itseensä,rakastaa itseään ja ajatella omaa parastaan.
Me naiset varmaan koetaan tämä vaikeana läksynä kun aina on totuttu ajattelemaan ensin lapsia, kotia, työtä jne ja olemme usein itse siellä listan hännillä omien unelmiemme ja toiveidemme kanssa.
minä olen koittanut nyt laittaa itseäni sinne listan alkupäähän ja olen opetellut sitä, että keskityn enemmän itseeni kuin aiemmin.Helppoa se ei kuitenkaan ole.Tulee syyllisyyden tunnetta jne.
Kyllä tällainen sairaus heijastuu koko perheeseen ja lähipiiriin.Paljon olen minäkin jutellut ystävieni kanssa elämästä, kuolemasta,kuoleman pelosta jne.Jotenkin ei kuitenkaan haluaisi aina rasittaa läheisiään omilla murheilla.
Minä otin yhteyttä seurakunnan perheterapeuttiin ja olen käynyt siellä juttelemassa.Se on ihanaa ja vapauttavaa. Hän on siellä minua varten:kuuntelee kärsivällisesti ja miettii yhdesä kanssani tilannettani.Eikä minulla ole huono omatuntnto siitä, että en kysele hänen kuulumisiaan sillä minunhan ei tarvitse tutustua häneen sillä tasolla.
On hienoa, että on sellaisia paikkoja,joista voi hakea apua ja sieltä löytyy ihmisiä, jotka aidosti haluavat auttaa vaikka eivät meitä hlökohtaisesti tunnekaan.
Kuolemasta ja peloista tai ihan mistä vaan mikä mieltä painaa voi jutella luottamuksellisesti ja avoimesti.

Hyvää syksyn jatkoa kaikille

toivoo Vapaa pudotus
vapaa pudotus | 12.9.2007 klo 09:50:25