Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hikoilupuuskiin...
Minä käytän mielialalääke Citalopramia, eikä hävetä tunnustaa sitä. Olen syönyt sitä ajoittain jo ennen syöpääkin. Meillä on ilmeisesti suvussa taipumus masennukseen ja kaikki elämässäni tapahtunut paha tietenkin vaikuttaa.Tosin hikoilen siitä huolimatta töissä ja kuten toisessa ketjussa kirjoitin, uskon että liika kuormitus töissä vaikuttaa siihen. Olen siis hikoillut jo yli 5 vuotta, Tamofenit syöty ja Femarilla jatkan. Olen nyt sairaslomalla ja menee päiviä, ettei tule yhtään hikipuuskaa. Aamupäivällä huomasin vaimean lämmön lehahduksen, mutta se meni ohi kun laitoin pienen tuulettimen päälle. Pidän sitä koko ajan sänkyni vieressä. Voin tietenkin myös kotona pitää pattereita kiinni ja olla vähissä vaatteissa.
Olen myös lihonut, yrittänyt kyllä laihduttaa mutta nyt taas masentuneena maistuu makea liikaa. Onneksi alkoholia ei enää kulu sitäkään vertaa kuin ennen. Onkohan sekin normaalia kun vanhenee?
Noista mielialalääkkeistä vielä, Citalopram on halpaa ja siihen löytyi nytkin korvaava vielä halvempi valmiste. Tämän EI pitäisi lisätä ruokahalua (niinpä), Efexoriahan ainakin minulle suositeltiin näihin aaltoihin hoitojen jälkeen Meilahdessa. Muistaakseni se oli kallista, enkä hakenut sitä.
Jotkut näistä lääkkeistä kyllä lihottavat (esim. Remeron).
Mutta ei näitä kannata pelätä, ei nämä ole mitään "onnellisuuspillereitä", ja nämä voi lopettaa lääkärin neuvomalla tavalla vähitellen. Ei ole tullut mitään vieroitusoireita. Ai juu, kysyit myös betasalpaajasta,käytän sitäkin hyvin vähän, puoli pilleriä aamulla. Käytin ensin yhden kokonaisen, mutta liika annostus voi aiheuttaa sydämentykytyksiä (hassua kun sen pitäisi rauhoittaakin niitä). Mun pumppu hakkaa muuten lujaa aamuisin kun menen töihin. Hikoilua nuo eivät kyllä ole poistaneet. Mutta saa sentään sanottua huomenta kiivettyään töihin.
Mutta kaikkihan on yksilöllistä, ei voi tietää ennenkuin kokeilee, vaikka jollain muulla hikoilukin häviäisi. Onneksi nyt on ulkona kylmä!
- Ikkunat auki istuva Kukkamaaria
'
- Hikoilupuuskiin...hipura
- Re: Hikoilupuuskiin...Tyrni65
- Re: Hikoilupuuskiin...hipura
- Re: Hikoilupuuskiin...kukkamaaria
- Re: Hikoilupuuskiin...Untuvikko
- Re: Hikoilupuuskiin...kukkamaaria
- Re: Hikoilupuuskiin...tuutikki-t
- Re: Hikoilupuuskiin...Tyrni65