Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kompressiohiha

Hei, vaikka päätin, etten enää kirjoittele niin tuohon hiha-asiaan on ihan pakko. Täältä varmaan löytyy minun pitkiäkin selostuksia tästä.
Eli minulle tuli sen verran turvotusta, että sain sen hihan ja ensin ihan "kiristämättömän" hanskan. Ja lymfaa. Pidin sitä kyllä uskollisesti, tosin hanska vaihdettiin puristavaan, koska kämmenselkään tuli turvotusta, samoin sain vielä lisätyynyn sinne hanskan alle. Kun työ oli lähinnä näpyttelyä, niin olihan se hankalaa. En voi edes kuvitella, miten joku hoitaja pystyy pitämään.

Jossain vaiheessa vaan olin niin ärtynyt karseiden vaihdevuosioireidenkin takia (söin 5 v Tamoja + 2 v vielä niitä toisiakin), että en jaksanut enää sitä hihaa + hanskaa käyttää. Joten se vaan sitten jäi. Eikä ole tullut turvotusta, joskus kun ajan pitempään fillarilla (siis yli 3 km), saattaa käsi puutua ja hiukan turvota. Samoin käy jos kannan painavaa kassia, sitähän pitäisi välttää. Mutta kun ei ole sitä ukkoakaan.

Nyt en ole enää pitänyt saunassakaan sitä kosteaa pyyhettä. Varon kyllä kovasti, ettei siihen käteen tule haavoja (on tosin tullut kun kaaduin asfaltille jälleen) eikä mikään ötökkä pistä siihen. En toki neuvo ketään tekemään niinkuin minä, mutta halusin kertoa, että näinkin voi käydä. Ainakin toistaiseksi siis kaikki hyvin. Niin, minulla tuli tänä vuonna 10 vuotta leikkaus- ja hoitorumbasta.
kukkamaaria | 17.7.2014 klo 20:23:13