Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Ekspanderiproteesi

Moi!

Minulle tehtiin rinnan poiston yhteydessä välitön rintarekonstruktio expanderproteesilla. Se asetettiin rintalihaksen alle ja kolmen kuukauden ajan sitä täytettiin keittosuolaliuoksella tilan tekemiseksi. Tämä siis sytohoitojen aikaan talvella 2011. Nyt tammikuussa olin uudessa operaatiossa, jossa expander vaihdettiin silikonirintaan. En osaa sanoa miten operaatio aiotaan sinulle tehdä tietenkään. Jos expanderproteesi asetetaan rintalihaksen alle, niin leikkauksen jälkeen on kipuja sillä silloin lihasta joudutaan venyttämään expanderin saamiseksi sen alle. Minulle kirjoitettiin silloin 6 viikkoa saikkua. Ja öisin nukkuminen oli hankalaa sillä kyljellä ei voinut olla lainkaan, niin hellä ja kipeä oli tuosta kaikki kudokset. Kipulääkkeitä kului pari viikkoa aika huolella, mutta sen jälkeen paraneminen alkoi nopeasti. Toki minulle tehtiin kaikki samassa leikkauksessa (rinnan poisto, expander ja kainalosta kolme imusolmuketta pois) joten se varmasti on eri tilanne. Mutta lohdutuksena että tuo operaatio oli 25.11.10 ja jo tammikuun lopussa olin rinteessä ja laduilla hiihtämässä!! :)

Soita jonohoitajalle sairaalaan missä sinut aiotaan operoida, he vastaavat kaikkiin kysymyksiisi varmasti! Tuleehan sinun tietää miten leikkaus tehdään jne. Tai onko sinulla erillistä kirurgin tapaamista ennen leikkausta? Siellä asiat selitetään paremmin. Ja kysele kysele! Tsemppiä!

Blogissani leikkauksesta lisää.. tästä viimeisestä: www.suninthemoon.blogit.fi
Kiroileva siili | 1.2.2012 klo 22:35:18