Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Ekspanderiproteesi
Heippa taas,sanoisin että rohkeasti vain rinnan korjaukseen. Tämä tekniikka on paljon "iisimpi" kuin tram tai ld. Toki kaikissa leikkauksissa on aina pienet riskinsä. Jos teillä kesällä muutto, olet loistavasti kunnossa siihen mennessä. Viiden viikon saikku oli minulle täysin riittävä. Minulla maksimi 450ml expander, joten siksi noin monta täyttöä. Sitä täytetään aina sen verran kuin hyvältä tuntuu, ei ole tarkoitus aiheuttaa lisää kipua. Täytöt eivät satu, minulla myös tunnoton rinta poiston jälkeen. Muuten saa elää ihan normaalisti, itse hiihdin ja laskettelin noiden lomassa viime talvena, vaikka sen lisäksi oli sytohoidot päällä. Rinta oli välillä kova ja pienesti kiristeli. Expanderin vaihdolla silikoniin ei ole kiire, joten siihen voit itsekin vaikuttaa. Minä siirsin ajankohtaa puolella vuodella eteenpäin, kun viime vuoden hoitoputken jälkeen tuntui, etten taas olisi jaksanut ylimääräistä. Sen lisäksi tuntui hyvältä ajatus, että saan ekan vuosikontrollin alta pois ja puhtaat paperit sieltä.
Täyttöjen vuoksi ei tarvitse sairaslomaa. Se on noin 10min operaatio maksimissaan. Nopeampikin. Eikä tunnu juuri miltään.
Expander vaihdettiin silikoniin päiväkirurgisella, kaikkinensa olin osastolla 8h. Ja toipuminen supernopeaa, kolmen päivän päästä olin jo lähes normaali, antibioottikuuri vaan ja särkylääkkeitäkin söin ainoastaan tuon kolmisen päivää. Tuo operaatio on siis pieni, eikä kipuja ollut juurikaan. Nukkuminenkin oli lähes normaalia ja näin kolme viikkoa leikkauksesta on lähes kun mitään ei olisi tehtykään. :) Tosin nyt pari kk:tta pitää olla paitsi liikunnasta että kudokset pääsevät rauhassa asettumaan takaisin. Eli mitään tärinää aiheuttavaa ei saa harrastella, joissa silikoni pääsee pomppimaan. Mutta muutoin upea olo!
Kannustan sinua nyt menemään vaan rohkeasti leikkaukseen, suurin osa kaikista niistä kuitenkin onnistuu täysin!
Tsemppiä!
- EkspanderiproteesiSitähän se oli
- Re: EkspanderiproteesiKiroileva siili
- Re: EkspanderiproteesiKarhutar
- Re: EkspanderiproteesiSitähän se oli
- Re: EkspanderiproteesiKatjusmaaret
- Re: EkspanderiproteesiKatjusmaaret
- Re: Ekspanderiproteesipiamaaret