Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: totuttelua

Pelkäsin leikkausta, joita tulikin sitten kaksi (osa- + kokopoisto). Jälkitarkastuksessa sain tietää, että tervekudosmarginaali jäi liian pieneksi ja annettiin uusi leikkausaika. Toisen leikkauksen jälkeen märkäinen tulehdus. Tulehdusta lukuunottamatta toivuin mielestäni hyvin eikä kipuja paljon ollut.

Nyt hoitojen ollessa kesken on mieli paljon raskaampi. Minäkään en viitsi kaataa pahaa oloa muiden niskaan, joten saan usein kommentteja: voi kun olet urhea, reipas jne. Voi kun ystävät ja tuttavat tietäisitte miten kamalaa tämä välillä on. Mielialat yhtä vuoristorataa. 4,5 kk sairastamista takana, alkaa väsymys iskeä. Ja kaikenlaisia kurjia ajatuksia pyörii päässä. Vaihdevuosioireet alkaneet yöhikoiluineen ja vaikka kuinka tiedän että saamani 5 vuoden hormoonihoito on tärkeä osa tulevaa hoitoani, just nyt tuntuu että kuinka tulen pysymään järjissäni. Olen niin paljon lukenut unettomuudesta jne. joita hoito tulee aiheuttamaan. Oon niin poikki juuri tänään tähän enkä jaksaisi olla urhea.

Itse käyn terapiassa, joten voin suositella. Ilman sitä tuskin olisin näinkään järjissäni. Varsinkin kun en mieheltänikään kovin saa tukea...
Katjuliini | 15.9.2012 klo 15:50:50