Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassa/odottaminen
Mä en osaa sanoa, auttaako tämä mitä nyt sanon, mutta se, että jos sairastaa rintasyöpää, niin sehän ei kehity yleensä hetkessä eikä kahdessa.. tarkoitan, että sillä, pääsetkö tutkimukseen, leikkaukseen, hoitoon tänään tai viikon kuluttua, ei ole merkityksellistä ennusteen kannalta.Tottahan on aina parempi, mitä pikasempaan löydetään, mutta tosiaan se, että todetaanko rintasyöpä tänään, huomenna vai vasta yli-huomenna ei vaikuta ennusteeseen.
Odottaminen on vaan aika turhauttavaa ja raskasta, tiedän sen.
Ja jos saat diagnoosin, että sairastat rintasyöpää (niin, sairastat kunnes se leikataan pois..), niin sinulta varmasti löytyy uskomattomia voimia, joista et edes ehkä ole tiennytkään. Siinä tulee käytyä monenlaisia tunteita läpi, mutta se voima ja toivo ja rohkeus löytyy, pieninä erinä. Ja jos on niin, että sinulla on rintasyöpä, anna itsellesi käydä kaikki tunteet läpi, tukeudu ystäviin, hae ammattiauttajalta apua..
Minulle sanottiin, että ota asia kerrallaan, pieninä erinä ja voi että, kuinka se oli minusta kliseisesti sanottu. Minua ihan suututtti moiset, turhat sanat.
Mutta näin jälkeen päin ajateltuna, ne olivat ne sanat, jotka pätivät todellakin.
Rauhallisin mielin siis odota tutkimusta; sen jälkeen saat epävarmuudeltasi siivet ja toivotaan, että kyseessä on vain turha hälytys!
- Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassapelkokerroin10
- Re: Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassapelkokerroin10
- Re: Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassa/odottaminenCherry
- Re: Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassa/odottaminenpelkokerroin10