Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Neuvoja kaipailisin/kyhmy rinnassa

Hei Pelkokerroin,
Vielä on todella tuoreessa muistissa tuo sama tilanne jossa sinä nyt tunnut olevan..epätodellista...pelottavaa...
Minä löysin kyhmyn rinnastani -07, kävin mammot+ultran ja otettiin ohutneulanäytekin. Työterveyslääkäriltä tuli viesti: Kaikki hyvin! Ei syytä huoleen. Enkä minä siis huolehtinut. Olin huojentunut ja onnellinen, että se oli vaan joku vaaraton juttu. Jatkoin elämääni "täysin rinnoin". Olin elämäni kunnossa!
Jostain syystä mennessäni rutiinikäynnille gynelleni tammikuussa luin ohutneulanäytteestä annetun vastauksen uudelleen, ja jumituin sanoihin: niukka näyte. Miten? Niukka? Mikämikä? Ja niinhän se oli! Näyte oli ollut niin niukka, että siitä ei oltu voitu saada selville mikä kyhmy todellisuudessa oli. Järkytys! Miksi kukaan ei ollut ohjannut minua jatkotutkimuksiin? Miksei otettu uutta näytettä? Miksi ja miksi??? Pelkotsunami hyökkäsi päälleni siltä istumalta, ja tajusin, että olen kenties "kasvatellut" syöpää rinnassani lähes kaksi vuotta!!! Olin valitettavasti oikeassa.
Rintasyöpä siis todettiin tammikuussa -09. Helmikuussa poistettiin oikea rinta ja kainalon imusolmukkeet. Itse leikkauksesta toivuin nopeasti, ja minulle jatkohoitona on vain Tamofen-hormonilääke. (Viivästyneestä diagnoosista huolimatta).
Sinulle paljon voimia odotteluun!
May62 | 7.5.2009 klo 10:02:12