Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rinnan kokopoisto ja kainaloevakuaatio
Heippa!Minulle tehtiin rinnan kokopoisto ja kainaloevakuaatio 1,5 v sitten. Sairaalassa vietin yhden yön. Mielelläni lähdin kotiin, koska sairaalassa minut sijoitettiin kahden hiljaisen miehen väliin. Naisten osastolla oli kait hieman täyttä.
Dreeni poistettiin viikon päästä. Haava keräsi paljon kudosnestettä, jota kävin poistattamassa n. 5 kertaa.
Muistan hyvin eka kerran kun menin sunnuntaina sairaalan päivystykseen poistattamaan nestettä. Minulle sattui nuori lääkäri, joka sanoi suoraan, ettei ole tehnyt punktointia aikaisemmin. Eikä se nuori lääkäri uskaltanut sitä tehdäkkään,
kokeneet hoitajat avasivat haavan ja puristivat kudosnesteet pois. Seuraavilla kerroilla mainittuani asiasta, sain kokeneen lääkärin, joka punktoi kudosnesteet ulos ja joka varasi minulle aina uuden ajan etukäteen, niin pitkäksi aikaa kunnes kudosnesteiden tulo loppui. Onneksi haava ei koskaan ollut erityisen kipeä, eikä punktoiminen sattunut. Leikatun puolen käsikin on toiminut hyvin, eikä mainittavaa turvotusta ole esiintynyt.
- Re: Rinnan kokopoisto ja kainaloevakuaatiotarita