Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rinnan kokopoisto ja kainaloevakuaatio

Heippa,

Minulta poistettiin koko rinta ja kainalo tyhjennettiin.
Oma kokemukseni sairaalassa oli hieman erilainen. Leikkauksen jälkeen minulla oli verenvuoto niin suurta, että jouduin seuraavana päivänä uudelleen leikkaukseen. Verisuoni oli jäänyt vuotamaan. No, pari lisäpussia verta ja olo alkoi olla sen jälkeen paljon parempi. Olin sairaalassa viikon. Treeni poistettiin 5 pv jälkeen toisesta aukaisusta, eli juuri kotiin lähtö päivänä. Sainoinkin, että mielummin odotan, että treeni poistetaan siellä enkä lähde sen kanssa kotia. Kotona olo oli aluksi kivuliasta, mutta onneksi on särkylääkkeet. Pikku hiljaa aloitin jumppaamisen, aluksi särkylääkkeiden voimalla ja sitten vähitellen lopetin särkylääkkeet. Ole kuitenkin varovainen haavan kanssa. Itse olin vähän malttamaton, ja välillä tein pari lapiollista lumitöitäkin. Kyllä se kostautui. Leikkauskohta kipeentyi todella paljon ja jumppaaminen jäin vähäksi aikaa. Näin ne kokemukset opettavat. Mutta loppujen lopuksi kun ajattelee taaksepäin toipumisaikaa, niin hyvin siitä paranee. Muista vain antaa itsellesi luvan levätä ja ulkoile paljon.

Voimia sinulle!
Marru | 2.4.2007 klo 09:08:37