Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Matto lähti alta...
" Sairaus voi kovettaa sinut,mutta se voi myös tehdä herkäksi.
Se voi saattaa sinut sisäiseen sekasortoon,
mutta panna sinut myös miettimään asioita,
se voi ohjata sinua lähemmäs itseäsi
ja sitä kohtaloa, joka sinun on määrä kestää.
Siksi ei ole tärkeintä selvitä irti sairaudesta,
vaan ymmärtää, mistä se johtuu
ja mitä se haluaa muuttaa meissä. "
- Jörg Zink
♥ ♥ ♥ ♥
Niinpä niin, tätäpä olen miettinyt tosi paljon lähi aikoina. Mikä on elämäni tarkoitus?!
Luin eilen uuden Rinnakkain lehden ja tilaamani kirjan: Nainen ja rintasyöpä, Rikottu mutta kokonainen - molemmat ovat saaneet minut miettimään tätä "rintsari" aikaani, itkin tosi paljon molempia lukiessani, niin syvältä niiden tarinat koskettivat minua .... aivan kuin olisin itse kirjoittanut omaa polkuani.
Lehdessä oli juttu "tokakertalaisen" kirjoittamana, ihanaa ja samalla niin kamalaa luettavaa. Olen seurannut myös hänen blokiaan. Kertomukset ovat auttaneet suuresti minua kantamaan tämän matkani kokemuksia. Kiitos - Tokakertalainen - .
Lehdestä sain myös idean lähteä Helsinkiin I love me - messuille katsomaan SISKOT -matka jolle kukaan ei halunnut -valokuvanäyttelyä.
Toivottavasti saisin sieltä tukea, kannustusta ja voimaa ja ehkäpä uusia ystäviäkin. Siskot ovat tehneet rohkean työn meidän kaikien puolesta - ihanna ja kiitos Siskot.
Jotenkin vain olen niin kyllästynyt istumaan täällä kotona yksinäni aamusta iltaan. On pakko keksiä jotain uutta ja erilaista, lähtisin töihinkin jos vain jaksaisin ja todellakin harkitsen sitä vakavissani. Kaipaan työtä. Työtä, sinne lähtemistä ja väsyneenä takaisin kotiin palaamista; sitäkin on oppinut tosiaan arvostamaan, kun on sen mahdollisuuden ns. menettänyt. Olisimpa vain tiennyt sen aikaisemmin- niinpä, olisinko osannut toimia jotenkin toisin ?!
Miten onnellinen onkaan ihminen, jonka ei tarvitse kantaa sairauden taakkaa harteillaan, toivottavasti he osaisivat olla siitä onnellisia ja nauttia joka hetkestä. Koskaan ei voi tietä mitä uusi päivä tuo tullessaan: jollekin iloa ja onnea ja niin monelle sairautta, tuskaa ja kärsimystä.
Kaikesta huolimatta jaksan vielä uskoa parempaan huomiseen, lataan itseeni parantavaa ja puhdistavaa energiaa ja koen pieniä onnen hetkiä päivittäin (tällä hetkellä nautin suunnattomasti vihreän salaatin "puputtamisesta").
Minä olen päättänyt jaksaa ja niin jaksat sinäkin ystäväni. Annetaan kaiken kivun, huolen ja surun keskelläkin kuitenkin valon loistaa elämäämme.
Sytytän aina iltaisin kaksi kynttilää, kun katson tulen hopeanviolettia liekkiä, rauhoitun ja tiedän: minulla on vielä tämä elämä, vaikkei se koskaan palaa ennalleen niin saan kuitenkin vielä nauttia uusista päivisä.... toivon ja rukoilen, että näitä päiviä vielä kohdallani riittää.
Sytytän aina yhden kynttilän itselleni ja toisen teille rakkaat kanssasisareni, antamaan meille elämän voimaa, sisäistä rauhaa ja -kauneutta.
Kohtaa rohkeana suuret surusi ja kärsivällisenä pienet murheesi.
♥ ♥ ♥ ♥
" Mene levolle rauhallisella mielellä, kun olet tehnyt päivän työt,
sillä Jumala on valveilla ja pitää meistä huolen."
- Victor Hugo
♥ ♥ ♥ ♥
- Matto lähti alta...Stratus
- Re: Matto lähti alta...Stratus
- Re: Matto lähti alta...Ailuska
- Re: Matto lähti alta...toiveikas
- Re: Matto lähti alta...toiveikas