Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: sytojen annoskoon pienentäminen

Hei Kaikki, ja Usva erityisesti:)

Olet Sinä, Kukkamaaria, ollut sinnikäs potilas, kun jaksoit kaikki nuo tulehdukset. Minä taas olen saanut Neulastaa jo alusta lähtien, ja siitäkin huolimatta vietin ekan Taxon jälkeen viikon verran antibioottitiputuksessa, niin että olen sen jälkeen pistellyt Neulastani ihan kiltisti ilman sen suurempia mutinoita. Itse asiassa, lähden taas kohta pistämään, jahka saan tämän viestin valmiiksi:)

Neulasta tosiaan auttaa, ja niinkuin Kutrikin kertoi, niin valkosolut pysyvät sillä normaalilla tasolla, vaikkakin siinä välillä leukkarit yms. saattavatkin käväistä "pilvissä". Punasoluihin se valitettavasti ei tepsi, joten hemoglobiini saattaa tippua hoitojen edetessä alaskin, eikä siihen auta edes lisäraudan nauttiminen.

Kyselit Usva, että millaista cocktailia CEF:n jälkeen on 'nautittu'. Eipä juuri kummoistakaan, Primperania vain. Esilääkityksenä sain ennen myrkkyjä kortisonia ja Kytrilliä suoraan suoneen, ja niiden avulla pärjäsin noin iltaneljään asti. Silloin otin ensimmäisen Primperanin ja seuraavan noin kymmeneltä nukkumaan mennessä. Tänään ei ole pahoinvointia ollut, joten hyvin vähällä selvisin, ja olen siitä tyytyväinen. Ummetustakaan ei ole tullut, mutta ripuli ihan varmasti pukkaa, jahka viikko pari on kulunut. Mutta ikinä en ole Taxoteren jälkeen voinut niin hyvin kuin nyt!

T. Karhutar
Karhutar | 27.9.2007 klo 13:54:59