Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Tamofeenia vai ei?

Hei kaikki, uudet ja vanhat tuttavat!

Mitä tekisitte minun tilanteessani? Olin ollut viime viikkoon asti uskossa, että kasvaimessani ei ollut hormonireseptoreja, sillä minähän olin niin nynny etten pyytänyt patologin lausunnosta kuin vain yhteenvedon. NO, nyt sitten kun olen käynyt sädehoidoissa TYKS:ssä, tämä hormonaalinen statuskin on tarkentunut ja valjennut myös minulle, ja olihan siellä, 15 % reseptoreja sekä estrogeenille että progesteronille. Nyt olen sitten ymmälläni, mitä sädehoitojen jälkeen tekisin.

Hormonipositiivisten syöpien raja-arvo 20 %, mutta nyt kun olen vielä "nuori" = nuorehko keski-ikäistyvä nainen - kuukautiset ja kaikki - niin olen kuin olenkin sitten heikosti positiivinen rajatapaus! Minulla on nyt sädehoitojen loppuun asti aikaa pohtia, mitä tamofeenin kanssa teen, koska jotenkin olin jo asennoitunut siihen, että sitä ei minulle tule. Toisaalta, jos on pienikin oljenkorsi estää syövän myöhempi leviäminen, niin totta kai käytän sen, vaikka sitten näiden vaihdevuosioireiden uhalla. Tulevathan ne sieltä muutenkin ja ovatkin tulossa, jos tulkintani on oikea.

Mutta kertokaa te muut, miten olette Tamofenin kanssa pärjänneet ja onko joku muukin rajatapaus ottanut sen varmemmaksi varaksi?

Kyselee Karhutar
Karhutar | 15.1.2008 klo 16:07:35