Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Rintasyöpä, CEF ja sädetys
Hei!Olen just 40 vuotta täyttänyt nainen ja olen ekaa kertaa palstalla. Mulla todettiin rintasyöpä n. kuukausi sitten. Säästävässä leikkauksessa poistettiin 2.2 cm:n kokoinen kasvain ja toisessa leikkauksessa tyhjennettiin kainalo. Hoidot alkavat 10.7., sekä sädehoito että CEF.
Mä asun ulkomailla, joten kaipaan kovasti suomenkielistä keskusteluseuraa aiheesta. Kysymyksiä on niin paljon ettei tiedä mistä aloittaa. Sädehoito lienee helpompi, mulla annetaan 7 viikon ajan joka arkipäivä hoitoa. Miten te olette reagoineet hoitoihin?
Entäpä CEF? Mitä sivuvaikutuksia olette kokeneet? Tiedän toki että kaikki kokemukset ovat yksilöllisiä, mutta lukisin mielelläni kokemuksistanne. Mulle laitettiin oikean solisluun alapuolelle pysyvä "reikä", jonka kautta sytostaatit tiputetaan suoneen. Onko tämä tapa yleinen Suomessa vai annetaanko hoito käsivarren suoniin?
Mieliala on diagnoosista lähtien vaidellut tosi rajusti, ihan reippaasta ja optimistisesta lähes paniikkihäiriöön asti. Öisin on vaikea saada unta ja täysin hallitsemattomia itkunpuuskia saattaa tulla milloin tahansa. Tämä lienee normaalia näin alkuvaiheessa. Pakko kyllä tunnustaa että olen melko paniikissa ja peloissani kuin faan.
- Rintasyöpä, CEF ja sädetysRae
- Re: Rintasyöpä, CEF ja sädetysmarjatta
- Re: Rintasyöpä, CEF ja sädetyskukkamaaria