Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: 2-vuotiskontrolli lähestyy,miten olette tsempanneet itseänne ennen kontrollia ja miten se sitten meni?
Hei Kultsikki!Miten kontrolli meni? Minulla on neljä kontrollia takana, ja olen siirtynyt jo sen huolehtimisen puolelle, mitä sitten tapahtuu, kun potkaistaan syöpikseltä ulos. Alanko käydä mammoissa vuoden vaiko kahden välein? Mistä tilaan labrat ja mitä se tulee maksamaan? Vai jäisinkö lillimään joukkoseulojen varaan, joita tarjotaan minulle kahden vuoden välein vasta 2014 lähtien?
Aika on tässä kontrollijännityksessä ihmeellinen hoitaja. Kun on kriittiset kaksi-kolme vuotta selvinnyt, alkaa jännitys jonkin verran helpottaa. Viimeisiin kontrolleihin olen suorastaan jo pinnistellyt, että olen muistanut kirjata ylös kaikki mieltä askarruttaneet asiat. Koska kyllähän niitä tuntemuksia on. Mutta mikään ei ole ollut syöpää, sitten kun asiaa on alettu paremmin tutkia.
Syövän jälkeiseen elämään sopeutumista on helpottanut kipupäiväkirjan pitäminen. Minulla on tätä tarkoitusta varten sellainen Viiden vuoden päiväkirja käytössä, ja kun rivejä ei ole päivää kohti kuin vain muutama, se pakottaa myös tiivistämään ja keskittymään ns olennaiseen. Myös niihin hauskoihin ja mukaviin asioihin eikä pelkästään vain kipuihin - varsinkin kun ne kipujaksot ovat jääneet vähitellen taka-alalle. Se on mukava huomio, ja lisää uskoa hyvään elämään.
Terveisin
- Re: 2-vuotiskontrolli lähestyy,miten olette tsempanneet itseänne ennen kontrollia ja miten se sitten meni?kesätuulahdus
- Re: 2-vuotiskontrolli lähestyy,miten olette tsempanneet itseänne ennen kontrollia ja miten se sitten meni?Karhutar