Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Luustokartoitukseen pääsemisestä
Moi!Mulle ei liion tehty luustokarttaa ekalla kerralla, kun löytyi vain kasvain rinnasta, eikä kainalossa ollut mitään. Sitten kun löytyi kainalosta tautia, tehtiin luustokartta.
Nyt joulukuussa, kun olin sisätaudeilla tutkimuksissa, AFOS arvo oli lievästi kohonnut, muistaakseni 189, lääkäri onneksi määräsi luustokartan ja sieltä tauti löytyi.
Toki tutkimuksia edelsi monen kuukauden julmetut alaselkä ja jalkakivut sekä horkkamaiset kuumepiikit. Nämä siis ovat luustometareitten oireita, kivut jotka jatkuvat ja jatkuvat sekä ilmeisesti myös kuumepiikit. Sitä monesti mietin, että milloin ekat metarit ovat luustoon tulleet, koska kipuja ei ennen viime elokuuta ollut ja joulukuussa oli koko selkärankani kuin reikäkoneella tökötetty, samoin oikea lonkka, pääkallon luut ja lanneranka..Toisaalta, syöpäni on agressiivinen ja ilmeisesti se on vaan rysähtänyt voimalla luustoon juuri viime syksynä..Ennen joulukuun luustokarttaa tutkimus tehtiin mulle keväällä 2003 ja silloin kaikki oli puhtoisen puhdasta.
TT-kuvaus ja magneetti varmistavat luustometareitten diagnoosin. Eräällä tutulla luustokartan perusteella epäiltiin rintasyövän leviämistä, mutta magneetti ja TT poistivat epäilyksen.
Julia
Mulla kontrolloidaan TT-kuvauksilla luuston tilannetta, ei luustokartalla
- Re: Luustokartoitukseen pääsemisestäMeriTuuli
- Re: Luustokartoitukseen pääsemisestäpikkumyy-41
- Re: Luustokartoitukseen pääsemisestäKehäkukka
- Re: Luustokartoitukseen pääsemisestäjulia
- Re: Luustokartoitukseen pääsemisestäKesätuuli
- Minä pääsintools
- Re: Minä pääsintella
- Re: Minä pääsinkevätmieli
- Re: Minä pääsinkutri
- Re: Minä pääsinjulia