Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Onkohan minulla syöpä?
Melanoomasta
Olen menossa huomenna poistattamaan luomea selästä, jossa epäilen vahvasti olevan melanooma. Luomi on vuoden verran oireillut kutisemalla, ja kihelmöimällä kuin sitä pisteltäisi neuloilla. Luomi on läpimitaltaan n. 4mm ja paksuudeltaan n. 1mm. Väri on pysynyt "normaalina" punaruskeana niinkuin se on ollut käsittääkseni lähes koko ikäni (30v). Kävin näyttämässä luomea kahteen otteeseen lääkärillä, keväällä ja joulun alla. Molemmmilla kerroilla tk-lääkäri oli sitä mieltä että hyvältä näyttää, ei kannata poistaa koska siitä voi tulla ruma arpi. Kuitenkin mielenrauhan takia halusin sen poistattaa, ja nyt olen ruvennut vakuuttumaan että luomessa on melanooma. Reuna on mielestäni hiukkasen muuttunut epäsymmetriseksi, ja kutina ja ärsytys jatkuu edelleen. Lisäksi selkä on todella todella kipeä, lapaluun kohdalta vihloo (luomi on lapaluun päällä). Tosin selkä ja niskat ovat olleet pitkään muutenkin kipeät ja jumissa, en siis tiedä johtuuko kipu luomesta vai onko lihasperäistä.Kysyisin siis, onko kellään tietoa miten paljon vuodessa ehtii tapahtua melanooman leviämisen suhteen yleisesti, vai onko täysin yksilöllistä? Kaikkialla sanotaan että ajoissa hoitoon, mutta puhutaanko siis viikoista, kuukausista vai vuosista?
Pelkään tietysti että mahdollinen melanooma on ehtinyt levitä. Imusolmukkeet eivät ole selvästi kipeät tai turvoksissa, mutta selkäkipu huolettaa.
Kaipailisin myös kokemuksia melanoomista, jotka on löydetty samantyyppisistä luomista kuin minulla.
- MelanoomastaÄrjy
- Re: Melanoomastakevätesikko
- Re: MelanoomastaÄrjy
- Re: MelanoomastaÄrjy
- Re: Melanoomastaisa_