Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Onkohan minulla syöpä?

Kuulumisia ja kysymyksiä

Ajattelin tänne nyt kirjoittaa kuulumisiani, eli siitä on jo jonkin aikaa, kun ensimmäisen kyselykeskusteluni tänne aloitin (lymfoomasta tietoa tarvitseva). Tästä on ollut minulle suuri apu. Jo pelkästään tänne kirjoittaminen (lukipa näitä kukaan, tai ei) ja toisten tilanteiden ja kuulumisten lukeminen helpottaa oloa.

Tällä hetkellä odottelen pääsyä imusolmukkeen poistoon.(Kutsun pitäisi saapua postissa pikapuoliin). Se otetaan minulta soliskuopasta. Loppujenlopuksi kaikkien kokeiden jälkeen (kaikki mahdolliset verikokeet ja vasta-aineet, tietokonekuvaus, uä ja röntgenit) ei lääkäreillä ole enää muuta vaihtoehtoa. Alunperin minulta ei oltu ottamassa koepalaa ollenkaan, koska minulla oli nämä suurentuneet imusolmukkeet mukamas niin pahoissa paikoissa. Lisäksi imusolmukkeeni näyttävät uä:n mukaan terveiltä eli pitkulaisilta ja rasvaniduksen omaavilta, eivätkä ole pyöreitä. Suurentuneita imusolmukkeita minulla sijaitsee kaulassa, kummassakin kainalossa, vatsanpeitteissä, sekä nivusissa. Ne jotka itse tunnen, ovat olleet jo useamman vuoden. Suolistoa minulta ei ole tutkittu. Melkein kaikki lymfooman oireet löytyy ja ovat tuntuneet vain pahentuvan. Isoimmat suurentuneet imusolmukkeeni ovat 2,60 cm. Verikokeissa muutoksia sen verran että valkosoluni ovat jatkuvasti koholla. Onko teillä, jotka ovat lymfoomaan sairastuneet tai epäilevät, olleet lymfosyytit koholla? Minulla ne ovat olleet jokaisessa verikokeessani koholla ja nousseet aina vähän kerrassaan. Hb ja punasolut laskeneet normaalille tasolle, minulla on aina ollut todella korkea hb ja nyt se on laskenut normaaliksi. Kaikki vasta-aine ym. testit ovat ok. Mietityttää vaan ja stressaa aika kovasti tämä tilanne. Varsinkin sen jälkeen, kun kuulin noista lymfosyyttien noususta ja kaikki mahdollinen, mikä ne voi nostaa on jo poissuljettu, paitsi lymfooma. Tokihan kyseessä voi olla ihan mitä vain, mutta kyllä se mietityttää kovasti vaikka imusolmukkeet näyttäisivät kuinka terveiltä, niin kyllähän se koepala totuuden kertoo.

Olisi kiva, jos joku kertoisi noista veriarvoista ja muutenkin saa toki kommentoida ja kysellä ym.! Kirjoittelen sitten lisää kuulumisia, kun tilanne etenee.
Samaria | 31.1.2010 klo 20:05:51