Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Miksi sinä olet katkera?

Ainakin seuraavista asioista minä olen katkera, kaikki liittyy siihen, että äitini vietiin minulta pois...
- äiti sai elää vain 55 vuotta, kolmisen kymmentä vuotta elinaikaennusteiden valossa jäi elämättä
- sisaukseni saivat pitää äitinsä kauemmin kuin minä, meillä on kymmenen vuoden ikäero
- sisarusteni lapsilla oli mummu, minulla ei lapsia ole, eikä äiti siis heitä ikinä ehtinyt tapaamaan
- juuri minun äitini on kuollut ja muut lähipiiristäni, ystävistäni, saavat vielä viettää aikaa omien äitiensä kanssa
- äiti eli vaatimattoman ja nöyrän elämän ja mitä sai palkaksi?
- en enää ikinä voi puhua äidin kanssa, en kuule niitä lohduttavia ja viisaita sanoja enää ikinä
- ei ole enää sitä tukea ja turvaa, joka järkkymättä on vierelläni

Ainakin näistä asioista olen katkera. Ei vaan voi mitään, katkeruus ja viha nousevat usein pintaan. Kääntäen kuitenkin jos yrittää ajatella: olen kiitollinen ja onnellinen kaikista niistä hetkistä, jotka äidin kanssa sain viettää. Ehkä ikävä aikaa myöden edes hiukan hellittää - tai ainakin muuttaa muotoaan.

Jaksamista meille kaikille, yritetään elää elämää poismenneidenkin puolesta...
toukotyttö | 11.12.2009 klo 21:03:01