Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Miksi sinä olet katkera?

Minäkin olin katkera, pitkän aikaa. Olin 15 v ja äiti 36 v. Äidilläni leukemia ja 5 kk taistelua ennen kuolemaa. 7 lasta, nuorin 6 v, ei muista äitiä ollenkaan. Miksi juuri minun äiti? Meitä on 3 tyttöä. 90-luvun lopussa mentiin lomalle lappiin.Itkettiin se äidin kuolema siellä. Monena vuonna peräjälkeen mentiin samaan paikkaan ja puhuttiin äidistä ja että miten olisi asiat jos äiti eläisi. Nämä reissut puhdisti ainakin minut pois katkeruudesta. Vanhin sisareni on edelleen katkera. On hirmu raskas seurata sivusta, miten isoa taakkaa hän kantaa hartioillaan vielä 40 vuoden jälkeen. Hän tietysti joutui kantamaan ison vastuun taloudesta, astumaan äidin paikalle aivan liian nuorena.
Minulle tuli uusi isku kun mieheni kuoli vajaa 2,5 v sitten sairastettuaan vain 8 vk. Tuntuu että viha on tullut nyt kuvioon mukaan. Miksi hän jätti minut. Olinko niin huono että piti lähteä. Tänäänkin piti itkeä ja huutaa vihaa ulos. Katkerakin olen ollut. Koirammekin jouduttiin lopettamaan viime maanantaina kun sairastui, eikä ollut enää eläjäksi. Kyllä minä olen kysynyt monta kertaa, että miksi? miksi? Miksi minua koetellaan. Kysyn Jumalaltakin tämän kaiken tarkoitusta. Vastausta en vain ole vielä saanut.
One | 9.1.2010 klo 21:01:19