Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Äitini on vapaa kuin taivaanlintu...

Hei,

tällä viikolla tulee kuluneeksi tasan vuosi isäni kuolemasta ja tunnistan hyvin tuon 'mikään ei ole enää entisensä' ja että 'en voi vieläkään ymmärtää'.
Minulla oli hyvin hämmentäviä kokemuksia isäni kuoleman ympärillä joihin olen yrittänyt löytää vastauksia eri tahoilta; olen käynyt meedion luona, lukenut kirjoja ja internet-kirjoituksia mahdollisesta elämän jatkumisesta energian muodossa. Koen että olen saanut nyt vastaukset kysymyksiini ja pääsen pikkuhiljaa jatkamaan elämääni.
Haluan kertoa että elämä jatkuu vähintään sukupolvien kiertokulkuna, äitisi elää sinussa hyvin vahvasti ja siirtyy polvelta toiselle. Mitä enemmän ns. vaalit hänen muistoansa ja opetat hänestä lapsillesi sen varmemmin myös mahdolliset tulevat lapsenlapsesi omaavat jotain tärkeää äidistäsi. Minulla ei itsellä ole lapisa mutta sisarellani on ja nämä puhuvat mielellänsä papasta joka on taivaassa. Se ei ole enää nini herkkä asia, vaan kaunis ja luonnollinen totuus heille.
Henkilökohtainen kokemus opetti minulle kuitenkin että energia jää tänne keskuuteemme. Minun isäni on hyvin usein läsnä ja haluaa että minun olisi helpompi jo mennä eteenpäin; on niin paljon tätä fyysistä elämää vielä jäljellä ja tulemme kuitenkin tapaamaan hänet jollain tapaa myöhemmin. Minä en koe olevani ns. uskovainen mutta olen todella kokenut jotain lähes selittämätöntä, nähnyt ja kuullut jotain mihin ainoa selitys on että isäni elämä jatkuu ja että hän on edelleen kanssamme.

Suuri osanottoni ja lämmin halaus teille kaikille läheisenne menettäneille, sekä teidän perheillenne. Surua ei kai voi käsitellä kuin päivä kerrallansa. Tällä viikolla kun tulee tuo vuosi täyteen isäni kuolemasta, olen pättänyt että ensi viikosta lähtien elän jo viikko kerrallaan, ja sitten vuodenvaiheesta alkaen kuukausi kerrallaan.

Minulle saa laittaa yksityisviestiä jos uskotte siitä olevan apua.

Voimia ja kauniita muistoja, sekä sitä lapsenuskoa että tämän elämän takana on jotain vieläkin suurempaa.

yst, saga
saga | 1.9.2008 klo 14:17:28