Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?
....Usein olen pohtinut mitä pahaa olen tehnyt että tämän kaiken täytyi tapahtua.... Näin minäkin ajattelin kuin puolisollani todettiin aivosyöpä loppukeväästä. Mutta kuule Anie ja monet muutkin. Meillä omaisilla on oikeus suruun ja ahdistukseen. Ei surun ja ahdistuksen määrä voi mitata kiloissa, grammoissa tai sillä tavoin, että kun vielä pysyn joten kuten pystyssä, niin vieköön paikkani sururyhmässä sellainen, joka ei enää pysy tolpillaan ollenkaan. On ihan oikein hakea tukea silloin, kun sitä tarvitsee, jakaa ajatuksia sellaisten kanssa, jotka on samassa tilanteessa. Vain siten voi ehkäistä parhaiten masennusta. Meillä omaisillakin pitää olla oikeus edes jossakin paikassa olla heikko ja avun tarpeessa. Itse kävin psykologin vastaanotolla koko mieheni hoitoprosessin ajan siihen asti kunnes magneettikuvauksesta hän sai puhtaat paperit. Kotona en voinut olla heikko lasten takia, työkin piti yrittää hoitaa. Joten Anie, TuulaPirkko ja kaikki muut, muistakaa hoitaa itseänne. Itse en olisi tässä, jos en olisi saanut ammattiauttajan apua. Olen kuulema ns. vahva ja tarmokas ihminen, mutta ei minun tarvinnut onneksi esittää vahvaa ja tarmokasta silloin, kun puolisoni oli todella vakavasti sairas ja kuolema melkein kolkutti nurkan takana.- Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?tuulapirkko
- Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?tuulapirkko
- Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?suvi06