Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?
Hei taas Anie,Ei sinun tarvitse vähätellä oman avuntarpeesi suuruutta ajatellen mm epäröintiäsi osallistua seurakunnan sururyhmään. Tietysti on olemassa enemmänkin kärsiviä, mutta koska olet sen verran "järjissäsi" että tunnet avuntarpeesi, kaikki apu on nyt hyväksi, sitä kautta vahvistut, jaksat eteenpäin ja pystyt edelleen auttamaan toisia, jos on pakko, pikkuveljeäsi ja äitiäsi ja vielä muita meidänlaisia surijoita. Näin minä olen mennyt eteenpäin: kävin sururyhmät, puhuin pappien ja työterveyshuollon ihmisten kanssa, kirjoitan tälle palstalle ja taas puhun ja puhun. Käyn nyt terapiassa paikallisen pienperheyhdistyksen toimipisteessä, vihjeen siitä sain lasteni koulupsykologilta. Eikö teidän paikallisella syöpäyhdistyksellä ole tosiaan myös antaa vihjeitä. Jos etsit netistä osoitteen www.ensijaturvakotienliitto.fi ja sieltä Kuopion Alvari-perhetyöosion, voit ottaa sinnekin yhteyttä.
Meitä sururyhmän palstalaisia on muutamia kokoontunut Helsingissä tapaamisiin ihan oma-aloitteisesti, viimeksi muutama päivä sitten minun kodissani, purkamaan suruamme, itkemään, nauramaan, muistelemaan rakkaitamme. Tällainen vertaistuki on ainakin minulle korvaamaton apu. Koen jo, että vaikka suru lasteni puolesta heidän menetettyään isänsä ja sääli entistä miestäni kohtaan on vielä olemassa, pystyn elämään sen kanssa kuten Tyyne mainitsi. Arjen todellisuus on välillä minullakin kovaa: murrosiän kynnyksellä olevat lapset tarvitsevat niin valtavasti ei vain aineellista vaan myös sydämen huolenpitoa. Sinä olet ilmeisesti vielä sen verran nuori, että ei ole omia lapsia, mutta sitä enemmän toivon ja rukoilen sinulle voimia ja hyvien henkien antamaa viisautta ja valoa pikkuveljesi ja äitisi asioiden hoitamisessa. Sinun on pidettävä huoli itsestäsi, ei vain heidän takiaan vaan todella myös oman itsesi takia. Olet arvokas ihminen ja persoona. Muista, että sinua rakastetaan ja välitetään!
Lämmöllä Tuulapirkko
- Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?tuulapirkko
- Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?tuulapirkko