Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Eikö tästä ikinä tule loppua?

Kiitos Tuulapirkko, ihana että jaksat lohduttaa niin monia ihmisiä. Olen samaa mieltä että vertaistuki on parasta, tuntuisi vaan hyvältä saada sitä kasvotusten. Tänne kirjoittaminen on monesti hankalaa ja tuntuu etä kaipaisin paljon apua käytännön asioiden hoitamiseen. Kävin keskustelemassa seutumme syöpäyhdistyksen sairaanhoitajan kanssa, joka oli myös isän kanssa tekemisissä hänen viimeisinä aikoinaan. Ehkä enemmän kiittääkseni häntä, mutta jotenkin keskustelu venyi parituntiseksi tuokioksi. Aluksi tuntui, ja tuntuu vieläkin kummalliselta puhua omista tuntemuksistaan. Tuli sellainen tunne, että yrittää kerjätä huomiota tai myötätuntoa, ikäänkuin omalla surulla ei olisi oikeutusta, koska on ihmisiä jotka kärsivät enemmän. Tiedän että tämä on järjetön ajatus. Asun Kuopiossa ja tiedän, että täällä alka seurakunnan vetämä sururyhmä kuun lopussa. Mietin että ilmoittaudun, muta sinne otetaan vain 6-8 ihmisä ja tuntuu siltä, että voisin viedä paikan sellaiselta ihmiseltä joka tarvitsee sitä enemmän tai pystyy sitoutumaan ryhmässä käymiseen paremmin, koska kokoontumispäivä on minulle hankala. Jos osaat vihjaista muita toimivia tukiryhmiä, olen kovin kiitollinen. Syöpäyhdistys on tuttu paikka, voisin tietysti kysellä sieltäkin ryhmiä. Toisaalta en ole varma jaksanko osallistua, vaikka varmasti olisi hyvä. Tuntuu vain, että omat voimat menevät arkeen niin ettei mitään ylimääräistä enää jaksa.

Kiitos vielä kerran kun vastasit.

Anie
anie | 13.1.2007 klo 22:49:23