Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Haudalle....

Minun äitini haudattiin tammikuun lopussa, hautajaisista siis tänään 2 viikkoa. Äiti kuoli 55-vuotiaana, sairastettuaan reilut 2 vuotta, ja tuo aika oli raskainta, mitä tiedän. Silti aikaan kuului myös hyviä hetkiä, onnistumisia ja toivoa, kun luultiin, että tauti on kurissa. Viimeinen hetki tuli liian pian.

Surun määrä on käsittämätön, ryöpsähtää mieleen ja ajatuksiin, kyyneleet virtaa. Haudalla menen tänään, vien kynttilöitä, itken ja itken.
Haittaako se, että siinä herkistyy? Ei. Ota ihmeessä joku läheinen mukaasi, saat purkaa tunteitasi, puhua surustasi, joka on henkilökohtainen.

Minua henkilökohtaisesti auttoi se, kun pappi ennen hautajaisia puhui arkussa olevan vain sen ihmisen kuoret, joka on siirtynyt pois. Äiti on olemassa minussa, minun muistoissani, mutta fyysisesti poissa.
Jaksamista!!
surumieli | 6.2.2009 klo 14:52:44