Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Haudalle....

Otan osaa.

Olen sinua viikon-pari edellä; äitini haudattiin ennen Joulua.

Olen käynyt haudalla kerran viikossa, vaikka asumme lähellä, en koe haudalla käyntiä päivittäiseksi "velvollisuudekseni". En ole muutenkaan kokenut hautaa siksi paikaksi jossa äiti on. Äidin sielu on tässä lähellä tukena ja vain fyysinen kanssakäyminen puuttuu.

Tietenkin äitiä on ikävä valtavasti ja tarvitsisin äitiä päivittäin. Kiveen hakattu äidin nimi oli kyllä järkyttävä näky.

Olen etsinyt positiivisia puolia tästä kamaluudesta. Niin paljon pahempaankin aikaan äidin kuolema olisi voinut tulla. Jos olisin esim. vielä perheetön ja vaikka opiskelija, olisi elämältä pudonnut pohja täysin. Nyt on paljon hälinää kotona (4 lasta) ja lisäksi on hienoa, että lapsemme ylipäätään saivat tutustua mummaansa ja toisinpäin.

Kyllä sinä kestät haudalla käynnin, jokaisen kiven luona on käynyt surevat omaiset kerran ensi kertaa ja selvinneet hekin ovat. ; ) Jos sinua itkettää niin että jalat menevät alta, pääset siitä ylös hetken kuluttua. Ajatelkoot muut mitä tykkäävät. Enemmän kärsit nyt kun murehdit miltä kohtaaminen tuntuu.

VOIMAHALAUS!
louhinen | 1.2.2009 klo 19:38:14