Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: leski ja sormus
Hei Antti ja Kamari!Sormusen kanssa ei kannata todellakaan kiirehtiä. Ihan miten parhaalta itsestä tuntuu. Minä en itse ole käyttänyt sormuksia varmasti yli kymmeneen vuoteen. Olin niin pieni naimisiin menessämme ja neljän lapsen syntymän jälkeen olisi tarvittu sormukset vähän toista kokoa. Ja vaikka ne jossain vaiheessa olisivat sopineetkin, en tottunut niitä pitämään. Mieheni kuolemasta tulee kohta 10 kuukautta. Kovin tuska on laantunut ikäväksi. Itku tulee silmään vielä muutaman kerran viikossa. Sormukset annoin lapsille hautajaisten jälkeen muistoksi. Lapset tuntuvat lahjoja arvostavan, kaikilla ne ovat joko sormessa tai kaulalla ketjussa. Yksi lapsista sai miehelleni ostamani kaulaketjun, koska se oli hänelle tärkeä. Itselleni jäi pari sormusta, mutta nyt olen ne hukannut. Tärkeämmäksi koen kuitenkin sen, että tavallaan omassa mielessäni olen edelleen naimisissa, leski-sanan käyttö on todella vaikeaa. Olen ollut pari kertaa tansseissa ja harjoitellut tanssikaverille asian kertomista. Vaikeaa on, hirmu vaikeaa.
Netissä on yksi keskusteluryhmä, Winkut, jossa nuoret (noin työikäiset) lesket keskustelevat elämästään. Sieltä saa neuvojakin esim. maistraatin asioista ym. Winkku kuvaa aika hyvin mielestäni tätä nuorehkon lesken tilannetta.
Mahdottomaksi koen myös mieheni vaatteiden ja tavaroiden hävittämisen. Jotain olen antanut lapsille, vanhin poika on ottanut joitakin vaatteita. Joitain ihan huonoja laitoin roskiin, ja jotain UFF-keräyslaatikkoon. Alkuun istuin sisällä hänen töissä pitämänsä takki päälläni, se on minulle niin rakas. Puhelimessani on edelleen hänen numeronsa, ja omaan käyttöööni jättämässäni hänen puhelimessaan ovat hänen tallentamansa numerot jäljellä. Viimeiset tekstiviestimme ovat tallessa. Pian minulla on edessä tavaroiden "lopullinen" selvittäminen, olemme muuttamassa hiukan pienempään asuntoon talvella. Onneksi on vielä hetki aikaa miettiä ja saamme vielä joulun viettää tässä yhdessä rakentamassamme talossa.
Mihin täältä palstalta ovat lesket kadonneet? Muutama uusi näkyy tulleen mutta "vanhat" ovat poistuneet. Toivottavasti elämänne on saanut paremman suunnan, ettekä sen takia ole kaivanneet tätä keskustelupalstaa. Tosin lukijana minäkin olen pitkään vain osallistunut.
Aurinkoista syksyn jatkoa ja voimia jatkaa elämäänne teille kaikille!
- leski ja sormusantti
- Re: leski ja sormuskamari
- Re: leski ja sormusLauri
- Re: leski ja sormusWenny
- Re: leski ja sormusAurinko
- Re: leski ja sormusLeskeksi joutunut..
- Re: leski ja sormuskotilo
- Re: leski ja sormusninnu72
- Re: leski ja sormusmiehen vaimo
- Re: leski ja sormustulppu
- Re: leski ja sormusSidlar
- Re: leski ja sormuskatarina
- Re: leski ja sormus"helinä"
- Re: leski ja sormusapila
- Re: leski ja sormussalla10
- Re: leski ja sormusSurutar