Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: pelottaa
Hei!Elät tällä hetkellä todella raskasta aikaa. Sanoisin omasta kokemuksesta, että elämäsi raskaus voi tällä hetkellä olla vielä suurempi kuin kuoleman jälkeen. Nyt kuitenkin joudut käsittelemään samaan aikaan tietoa kuolemasta, pelkoa tulevista oireista sekä näet äitisi kärsimyksen.
Sitten kun läheinen on mennyt, jää enää oma tuska, josta osan olet jo tässä vaiheessa käsitellyt. Enää sitten ei tarvitse pelätä tulevaa ja katsoa läheisen kärsimystä.
En sano, etteikö vaihe kuoleman jälkeen voisi olla yhtä lailla raskas, mutta se ei välttämättä ole raskaampi kuin tämä vaihe, jota käyt tällä hetkellä läpi.
Isälläsi on varmasti kova suru. Ja niin on myös sinulla yhtä lailla kova. Isäsi varmaankin suree myös teidän lasten puolesta ja sinä tunnut surevan isäsi puolesta. Kuitenkaan toisen puolesta ei voi surra eikä toisen tuskaa poistaa ja sen yrittäminen syö valtavasti energiaa, jota ei muutenkaan ole liikaa. Tämä jouduin itse huomaamaan poikani sairauden aikana. Helpottaisiko isäsi taakkaa, jos sanoisit että hänen ei tarvitse surra sinun puolesta? Kenties sinun taakkaasi helpottaisi, jos sinun ei tarvitsisi surra isäsi puolesta? Tukena ja rinnalla kulkijana toki voitte olla ja mikäli isäsi haluaa terapiaan, voitte varmasti sellaisen hänelle järjestää. Kuitenkaan terapiasta ei ole valitettavasti apua, jos isäsi ei sinne itse halua.
Olen itse menettänyt 3-vuotiaan lapseni syövälle pari viikkoa sitten. Taistelimme syöpää vastaan reilun vuoden, josta viimeiset 3 viikkoa oli tieto, ettei poika selviä.
Voimia!
- pelottaaminea_
- Re: pelottaasaga
- Re: pelottaasara33
- Re: pelottaaminea_
- Re: pelottaaviolet
- Re: pelottaa-maikki1-
- Re: pelottaaminea_
- Re: pelottaaTulenliekki
- Re: pelottaakevätuni