Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: isänpäivä pelottaa
Hei sinulle Itkevä miniä!Vietin elämäni ensimmäisen isänpäivän ilman isääni. Hän kuoli syyskuun lopussa joten asia on vielä todella tuoreessa muistissa. Voi kuinka mua ärsyttikään kaikki lehtien mainokset isänpäivälahjoista. Kuinka turhia ne ovatkaan.Kunpa ihmiset antaisivat lahjaksi omaa aikaansa toisille.Itse kuljin reilu 2 vuotta isäni kanssa tätä sairastelun polkua ja lopuksi hoidin hänet kotona loppuun saakka. Vaikka aika oli raskasta ja syöpä varjosti jokapäiväistä matkantekoa niin olen hyvilläni että tämänkin matkan isäni kanssa tein.Ikävä on kova ja suru on jotain mitä en voi sanoiksi pukea.
Ymmärrän tunteesi ja sen puhumisen vaikeuden toisten kanssa. Itku tulee monesti aika helposti mutta antaa sen tulla vaan.Se helpottaa kun tirauttaa pari kyyneltä.Se on osa tätä luopumista. Kun kerroin että anoppisi haluaa keskustella asiasta ja se muistuttaa sinua niistä huonoista hetkistä, niin muista kuitenkin että anoppisi menetti puolisonsa ja todennäköisesti hyvin pitkäaikaisen elämänkumppanin. Se on kova paikka hänelle ja ikävä on valtava. Puhuminen auttaa vaikka se muistuttaisikin huonoista asioista. Koita seuraavalla kerralla kun puhutte, kääntää ne muistelut niihin mukaviin asioihin joihin appesi liittyy. Mitä hän on tehnyt, sanonut jne. Puhukaa ajasta ennen sairastelua. Älkää antako syövän viedä enään yhtäkään hetkeä teidän elämästänne, se on vienyt jo liian monta hyvää hetkeä ja teille läheisen ihmisen.
Eteenpäin yritetään täälläkin vaikka ei nämä päivät helppoja ole. Isänpäivä oli nyt vaan erilainen ja jotenkin tyhjä. Mutta tiedän että isä on silti lähelläni. Voimia sinulle ja perheellesi.
- isänpäivä pelottaaitkevä.miniä
- Re: isänpäivä pelottaaMynthon1
- Re: isänpäivä pelottaaitkevä.miniä
- Re: isänpäivä pelottaakaamos
- Re: isänpäivä pelottaakaipaava
- Re: isänpäivä pelottaamarathon
- Re: isänpäivä pelottaatellus