Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: isänpäivä pelottaa
Hei Itkeva Miniä !Tämä tuleva viikonlopppu onkin todella kammottavaa aikaa, kun kaikkialla juhlitaan isiä. Meidän iskä kuoli vatsasyöpään 8 viikon kotisaattohoidon päätteeksi 5.9. kun itse täytin samana päivänä 40-vuotta. Iskää ikävöimään jäivät lisäkseni meidän tuolloin 7- ja 8-vuotiaat lapset. Totta kai mieheni vanhemmillakin oli vaikeaa, mutta he eivät muuta kuin käyneet aina parin päivän välein katsomassa poikaansa, jolta pikku hiljaa vietiin kaikki, syöminen, juominen, saunassa käynti, omatoimisuus ylipäätään kaikessa.
Yhtä hän ei kuitenkaan menettänyt eli minun ja lapsiemme rakkautta häneen. En päästänyt omia pelkojani ja tuskaani näkyviin, vaan puhuin, tein, yritin kaikkeni, jotta mieheni olisi parhaalla mahdollisella tavalla kestänyt oman kuolemansa lähestymisen.
Varsinkaan mieheni äiti ei tätä hyväksynyt, vaan olisi halunnut poikansa sairaalaan ja perusteena oli lause "Pääseehän sieltä aina takaisin kotiin !". Uskomatonta julmuutta ja itsekkyyttä, sillä tuolloin sukulaiset olettivat hänenkin ottavan osaa poikansa hoitamiseen, mutta hän luisti kaikesta työstä.
Niin, mieheni kuoli, ainakin uskoisin niin, tyytyväisenä ja pelottomana. Hänen viimeiset sanansa olivat kysymyksiä eli "Missä lapset ovat ja olenko kotona ?). Kun vastasin hänelle, että lapset nukkuvat sängyissään ja olet omassa kodissasi ja minä olen vieressä, hän sanoi "Hyvä" ja ei sen jälkeen enää puhunutkaan. Hän kuoli näistä sanoista kahden päivän kuluttua hyvin rauhallisesti.
Tätä rakkautta ja välittämistä, mitä minä ja lapset annoimme hänelle, ei hänen äitinsä voinut estää. Anopille olisi ollutkin helppoa, jos terveyskeskuksen hoitajat olisivat tehneet hoitamisen ja hän olisi voinut vain käydä katsomassa.
Todellakin tuleva viikonloppu on yhtä tuskaa. Siksi ostinkin lapsille mieluisat yllätyslahjat ja keskitymme ukin ja vaarin muistamiseen.
Jaksamista kuitenkin sinulle ja muista, että sinua tukee puolisosi, kaikilla ei ole tätä onnea.
t. Matarhon
- isänpäivä pelottaaitkevä.miniä
- Re: isänpäivä pelottaaMynthon1
- Re: isänpäivä pelottaaitkevä.miniä
- Re: isänpäivä pelottaakaamos
- Re: isänpäivä pelottaakaipaava
- Re: isänpäivä pelottaamarathon
- Re: isänpäivä pelottaatellus