Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: miten kestää äitini viimeiset ajat?

Marjanne, On maailman vaikein asia elää tämän tiedon kanssa. Olen itse käynyt sen läpi mieheni kanssa, joka poistui viime elokuussa minun luotani. Maaliskuussa saimme tiedon, että mitään ei ole tehtävissä. Ja sitä ennen äitini kanssa. Äidin kuolemasta tulee kesällä nyt 3 vuotta. Sekä äidilläni että miehelläni oli syöpä, jolle ei voitu mitään. Joku jo aiemmin sanoi näillä sivuilla, että syöpäsairaan rinnalla eläminen on kuin pitkä, huolen täyttämä maratooni ja sitä se todellakin on. Mutta niin kauan kun äitisi on täällä luonasi, ole hänen kanssaan. Mene hänen ehdoillaan. Ja menkää päivä kerrallaan. Ei ihan helppo toteuttaa, mutta yritä olla ajattelematta huomista. Se on kuitenkin teille molemmille niin tärkeää aikaa. Ei minunkaan äitini tai mieheni halunneet puhua sairaudesta. Enkä sitten pakottanut. Paljon on muuta puhuttavaa. Ja kuitenkin tuntuu, että niin paljon jäi sanomatta.. Mutta kyllä äitisi ymmärtää, jos haluat itkeä. Itkekää yhdessä ja menkää yhtämatkaa, käsi kädessä. Kunpa voisin sinulle lähettää pussillisen voimia. Mutta usko, jostain kummasta niitä voimia kuitenkin aina ihmiselle suodaan juuri silloin, kun tuntuu, että ne loppuu.
Tara | 6.2.2007 klo 10:24:08