Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: miten kestää äitini viimeiset ajat?

Hei Marjanne,
oma äitini kuoli noin vuosi sitten maaliskuussa. Hän oli 50 vuotias ja minä 23. Hän kuoli 3kk diagnoosista. Ajattelin silloin juuri noin kuin sinäkin, että kunhan vaan jaksan tämän ajan kun äiti on vielä täällä, sitte ei tarvi enää. Samoin minun äitini halusi olla puhumatta koko asiasta ja elää niin normaalisti kuin vain pystyi. Niimpä minäkin tein niin. Helppoa se ei ollut. Yritin muutaman kerran puhua äidin kanssa syövästä, mutta hän ei halunnut.

Voi, en osaa pukea sanoiksi kuinka hyvin tiedän miltä sinusta tuntuu... Minäkin ajattelin että elämäni loppuu kun tärkeintä ihmistä ei enää ole. Mutta vaikka se tuntuu nyt käsittämättömälle ja epätodelliselle, niin ei ole käynyt. Olen edelleen täällä. Ja olen varma että sinäkin jaksat näiden vaikeiden aikojen yli. En osaa neuvoa miten, mutta tiedän että selviät.

Haluaisin kirjoittaa sinulle niin paljon lisää, mutta en osaa.. Ainakaan juuri nyt. Kirjoittelethan tänne, älä jää surussasi yksin.

Sinua ajatellen
Emmy
Emmy | 5.2.2007 klo 18:57:30