Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: miten kestää äitini viimeiset ajat?
Isäni on ollut poissa nyt reilu kaksi kuukautta. Sitä ensimmäisen kuukauden kulki täysin sumussa, vailla ymmärrystä siitä mitä on tapahtunut. Toisen kuukauden sitä on yrittänyt hukuttaa itsensä kiireeseen, niin ettei ajatuksille ole jäänyt aikaa. Mutta kaipaus on ikuinen, eikä se mihinkään katoa vaikka kuinka kääntäisi katseensa pois.En koskaan unohda, kun näin iskän viimeisen kerran arkussa. Rankka taistelu oli uuvuttava ja kova, mutta arkussa lepäsi kaunein ja tyytyväisimmän näköinen ihminen mitä olen koskaan nähnyt. Ihminen joka ei koskaan halunnut luovuttaa joutui pakon edessä luovuttamaan. Loppuaikoina iskä hyväksyi sen itse, kun me muut emme sitä vieläkään suostu hyväksymään. Kuolema oli väistämätön ja isä lohdutti meitä muita, sanoi että kyllä se siitä vielä joskus helpottaa ja sanoi myös, että kyllä me pärjätään ku teemme niinkuin parhaaksi näemme. Iskä uskoi taivaaseen ja siihen että pääsisi parempaa paikkaan. Lupasi auttaa meitä sieltä käsin.
Niin kauan kun yhteistä aikaa on jäljellä, on siitä nautittava. Surun aika tulee, kun sitä mahdollisuutta ei enää ole. Istuin viimeiseen asti isän vierellä, kerroimme vitsejä niin kauan kun voimia riitti ja puristin kädestä kun pelko menetyksestä iski.
Sain harteilleni talouden pyörittämisen ja äidin tukemisen. En antanut itseni olla "heikko".
nyt jokainen juhlapäivä ilman isää on raastavaa. En nähnyt elämällä mitään suuntaa tai tarkoitusta ilman isää. Mutta nyt olen sen löytänyt ja jatkan sitä mihin isä jäi ja miten isä toivoi asioiden menevän.
Sitä sanotaan ettei ihmiselle anneta kannettavaksi enempää kuin jaksaa kantaa.. välillä sitä on vaikea uskoa, mutta kauniit muistot kantavat pahimmankin kivikon yli...
Vaikka iskä on poissa, elää hän ikuisesti meissä ja sydämissämme...
- Re: miten kestää äitini viimeiset ajat?Marxa