Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: yksin on vaikeaa
Aika kuluu.....Takana on monta alakuloista viikkoa. Lokakuun alun matkani jälkeen muistot ovat ilmeisesti vaikuttaneet olotilaani sekä nämä harmaat päivät. Aloin taas lukea näitä viestejä ja tuntui jotenkin lohduttavalta saada myötätuntoa ja lukea samassa tilanteessa olevien henkilöiden mietteitä tästä yksin jäämisestä. Olen ollut "Yhtäkkiä yksin" kurssilla, joka oli todella hyvä ja sieltä sai paljon eväitä päiviin.Samoin seurakunnan suru-ryhmässä olen käynyt ja sekin on tuntunut hyvältä. Mutta kuitenkin täällä kotona on niin yksinäistä ja ikävä on vieläkin kova. Tuo pyhäinpäivän kynttilöiden sytytys ja lastenlasten itkut toivat taas esille monta kipeää asiaa, joiden yli vaan pitää päästä. Yritän edelleen hoitaa kuntoani ja olen mennyt vapaaehtoistyöhön vetämään vanhuksille jumppaa. Sieltä saa aina hyvän mielen. Mitenkä teidän muiden arki on jatkunut?
Nyt on huomenna isänpäivä ja hautausmaalla käynti tuntui hyvältä. Muistelin siellä omaa isääni sekä samalla puolisoani. Itkulta ei voi välttyä. Mutta toisaalta sanotaan, että niin ilon kuin surunkin kyyneleet auttavat, joten olen ajatellut, että itketään niin kauan kuin kyyneleitä riittää. Joulun aika kyllä jo vähän pelottaa?? Meillä kun oli niin paljon samoja perinteitä 45 vuoden ajan. Monta tapaa olen miettinyt,miten joulun viettäisin. Kuitenkin tuntuu, että puolisoni haluaisi, että viettäisimme sen niin kuin ennenkin vaikkakin ilman häntä.
Onko syksy mennyt jo paremmin vai minkälaiset ovat tuntemukset? Minusta tuntuu, että minä ainakin tarvitsen paljon aikaa ja sanoja; ystävien, naapureiden sekä vieraiden ihmisten sanoja.
Surutyöltä jo joskus pyydän, että saisin vähän lepoaikaa! Toivottavasti sekin aika tulee. Olisi mukava kuulla muidenkin tuntemuksia tällä hetkellä? Kauniita ajatuksia sekä voimia jokaiseen uuteen päivään meille jokaiselle!
- yksin on vaikeaalipe
- Re: yksin on vaikeaasutinah
- Re: yksin on vaikeaaKatar67
- Re: yksin on vaikeaalipe
- Re: yksin on vaikeaaRakastettu