Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Äiti, mun on niin ikävä sua.
Nyt se sitten tapahtui, se mitä kaikki olivat jo kaksi kuukautta odottaneet. Paitsi minä, typerän naiivisti uskoin johonkin ihmeeseen että äiti vielä heräisi, puhuisi ja parantuisi.Tein kaikkeni, ainakin luulen ja toivon niin, haastattelin kaikki äitiä hoitaneet lääkärit ja utelin jopa ehkä röyhkeästi mahdollisista hoidoista vaikka niistä oltiinkin jo luovuttu, kaikin mahdollisin keinoin yritin saada hänet pysymään päivisin hereillä ja kun niin ei tapahtunut ja äiti valvoi yöllä, valvoin hänen kanssaan.
Silti tuntuu siltä kuin olisi pitäny tehdä vielä jotain.
Kaikki vaan tuntuu niin pahalta.
Äiti kuoli 14.11 yöllä, juuri päivän vaihduttua, lääkäri soitti sairaalasta ja en pystynyt sanomaan hänelle mitään muutan kuin me tullaan.
Ja me menimme, vihasin isoäitiäni kun hän hoki äitini ruumiin äärellä että "sulla on parempi olla nyt" itsekkäästi ajattelin ettei kellään voi olla parempi näin, ettei äiti ole täällä. Ja ajattelen vieläkin.
Nyt kun kaksi viikkoa on kulunut, tuntuu ettei tuska helpota ollenkaan, joka yö samat asian palaavat mieleeni ja satunnaisesti saan ne itkettyä ulos ja nukuttua, useimmiten en, valvon koko yön katselleen vanhoja valokuvia ja miettien kuinka paljon tein väärin äidin eläessä.
Äitini kirjoitti päiväkirjoja ollessaan sairaalassa ja kotona.
Lukiessani niitä tunnen suurta syyllisyyttä siitä etten ole huomannut miltä äidistä tuntuu, moneen otteeseen hän mainitsee tuntevansa itsensä yksinäikseksi ja pitää siitä kun joku on hänen kanssa kotona.
Muutin pois kotoa vuoden alussa. Nyt mietinkin miksi tein niin?
Miksen ollut äidin kanssa, kun hän tarvitsi minua. Miksen huomannut?
Tuntuu niin pahalta ajátella ettei äiti tule koskaan näkemään häitäni, lapsenlapsiaan eikä aikuista minua.
Tuntuu niin pahalta ajatella että äidin elämä päättyi niin nuorena.
Kaikki tuntuu niin pahalta.
- Äiti, mun on niin ikävä sua.janq
- Re: Äiti, mun on niin ikävä sua.Niisku81