Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: On aika kohdata rajansa
Eheyttäviä voimia ja mielenrauhaa sinulle Marju! On hyvä kuunnella itseään ja olla armollinen. Itse menin lapseni menettämisen jälkeen liian aikaisin töihin. Olin aikani,jäin sairaslomalle, palasin takaisin serotoniinin voimalla (mielialalääkkeitä ei tällä hetkellä enää ole) ja taas... tuntuu etten jaksaisi. Pojan kuoleman toinen vuosipäivä on tämän kuun lopulla. Se varmasti raskauttaa mielen. Olen täynnä vihaa ja katkeruutta ja kaipaus raastaa kipeästi ja en jaksaisi normaalia maailmaa. En normaaleja puheita, en normaalia elämää, kun mieli on särkynyt...Se, että vajaa puolitoista vuotta pojan kuolemasta sain tietää sairastavani syöpää, ei tietenkään helpota suremistani, eikä suru ja elämänhaluttomuus helpota paranemistani. Se, että työskentelen sairaalassa ja kuuntelen potilaan surua sairastumisestaan, potilaan kipua ja tuskaa, limaista hengitystä ja hengenahdistusta ja katselen tuttuja hoitovälineitä, katselen menehtyneen lapseni ikäisiä pikkupotilaita ja heidän vanhempiaan kuin peilistä ja tuttujen osastojen nurkkia, ne nirhaavat samalla sieluani ja sydäntäni, mutta myös verestävät ja vaalivat muistojani ja tekevät kaikesta kuin eilistä. Nyt tuntuu, että tarvitsen terapiaa uudelleen, lomaakin toivoisin, mutta yritän jaksaa. Fyysisessti olen ihan jaksamaton ja henkisesti voin vielä huonommin. En jaksaisi lääkäriinkään mennä taas tästä asiasta. Tuntuu että niistä sain aikanaan riittävästi pojan kanssa ja nyt tämän oman syöpänikin kanssa. Elämä on tällä hetkellä raahautumista työhön ja kotiin. Ja työssä on oltava työroolissa ja unohdettava itsensä. Monet toitottavat työn terapeuttisesta merkityksestä, minä taas huomaan janoavani sitä omaa rauhaa, että voin kerätä sirpaleitani ja liimailla niitä kaikessa rauhassa. Kaipauksen keskellä. Suruuni kietoutuen eli rakkauteeni tarraten.
Toivon, että uusi pysähtyminen auttaa sinua kokoamaan omat sirpaleesi ja vaalimaan rakkauttasi Pinjaan.
aurinkopojan äiti
- On aika kohdata rajansa pinjaenkeli
- Re: On aika kohdata rajansa muistot
- Re: On aika kohdata rajansa surusyksy
- Re: On aika kohdata rajansa tiltu
- Re: On aika kohdata rajansa kamari
- Re: On aika kohdata rajansa Tiltu_R
- Re: On aika kohdata rajansa pinjaenkeli
- Re: On aika kohdata rajansa leijonalintu
- Re: On aika kohdata rajansa pinjaenkeli