Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Melanooma

Hei taas,
vartijaimusolmuke (-keet) poistettiin ainakin minulta yleisanestesiassa, samallahan leikattiin myös reilusti kudosta kasvainalueelta. Luulisin, että myös sinun tapauksessasi tehdään re-ekskiisio luomenpoistokohtaan.
Minulla oli vaan niin hyvä tuuri, että pääsin leikkuriin heti aamulla ja olin hyvävointinen toimenpiteen jälkeen. Olin sairaalassa sisällä ensimmäistä leikkausta edeltävän yön. Isotooppitutkimus tehtiin silloin ja se vie oman aikansa, plus tietysti muut tutkimukset. Olisivat toki pitäneet vielä operaation jälkeisen yönkin, mutta halusin jo kotiin ja hyvin meni.
Jälkimmäinen leikkaus eli kainalon evakuaatio tehtiin niinikään nukutuksessa ja kuten mainitsinkin toipuminen oli vähän vaivalloisempaa, jäin suosiolla emsimmäiseksi yöksi sairaalaan ja toisenkin olisivat pitäneet. Elämä tämän toimenpiteen jälkeen oli viikonpäivät hieman rajoittunutta, mm leikkausalueen dreenin takia, mutta siitäkin selvittiin.
Saattaa olla viisainta rukata toimenpiteen jälkeistä aikataulua niin ettei sinulla ole mitään tärkeää menoa muutamaan päivään...
malignum | 27.4.2006 klo 13:35:38