Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Lisää hyviä uutisia

Kiitos. Ja toivotaan/uskotaan että saat pian vastaavat tulokset! Ja eihän se maailmanloppu olisikaan vaikka tulokset olisivat muunlaiset, kuten niin monet tällä forumilla osoittavat.

En ole ikinä ollut mikään himoauringonpalvoja, itse asiassa yleensä olen viihtynyt kesäkuumalla mieluummin varjossa ja potenut jopa hieman huonoa omaatuntoa tästä. En muista ikinä polttaneeni iho "auringonotolla", mutta muuten ulkona puuhaillessa on iho kyllä palanut, etenkin nuorempana ulkotöissä. Kyllähän kauniista ja lämpimästä kesäpäivästä nauttii vaikkei olisikaan suoraan auringon paisteessa, joten kiitoksia toivotuksesta.

Minut tutki ensin lääkäri, joka varoitteli tiukemmin auringosta ja "määräsi" pysymään varjossa ja sanoi että etelänmatkat ovat minun kohdaltani ohi. Tämä lääkäri jäi tutkimusvapaalle, joten minut leikkasi kokonaan toinen lääkäri, joka oli paljon suurpiirteisempi varoitusten suhteen. Sanoi jotain tyyliin "älä nyt hirveästi kärvennä ihoa" tms.

Jatkossa aion välttää ulkona oloa keskipäivällä ja laittaa aurinkovoidetta aina jos on mahdollisuus että joudun olemaan auringossa. Olen kovasti miettynyt mitä teen lyhythihaisten paitojen suhteen, ehkäpä jatkan nykyisten vaatteiden käyttämistä mutta jatkossa ostan vain pitkähihaisia ja -lahkeisia kesävaatteita.

Uusien aurinkolasien hankintaa nopeutan huomattavasti, tarkoitus on ostaa polarisoivat, mutta sellaiset jotka eivät olisi niin kovin tummat että niitä voisi käyttää myös sisätiloissa (nykyiset ovat niin tummat että tietyissä tilanteissa jätän mieluummin arskat kotiin). Äidilläni on havaittu silmässä kasvain, jonka epäillään olevan pigmenttikasvain tms.

Ai niin, ja uv-suojattua huulirasvaa olen nyt alkanut käyttää, ensimmäistä kertaa elämässäni (en edes tiennyt sellaista olevan).

Tsemppiä odotukseen, koita ajatella asiaa mahd. vähän. Ja muista että aamuyöllä pienetkin asiat tuntuvat mammuttimaisilta, aamulla yleensä asiat palaavat oikeisiin mittasuhteisiin.
Moleman | 14.6.2006 klo 12:22:43