Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Melanooma

tsemppiä vaan kovasti! minulta poistettiin epäilyttävä luomi viime syksynä ja sitä itseäänhän se oli. en itse asiassa ollut yllättynyt asiasta, jotenkin vaan olin varautunut diagnoosiin. hoitoon pääsin tosi nopeasti, tehtiin rutiini labrat, röntgenit, ultraääni ja isotooppitutkimus. kasvainalueen radikaalimpileikkaus ja vartijaimusolmukkeiden poisto sujui hyvin, pääsin toimenpidepäivänä kotiin. kipuja ei juuri ollut, kotona en tarvinnut ottaa ensimmäistäkään särkylääkettä. valitettavasti yhdestä imusolmukkeesta löytyi mikrometastaasi eli uusi leikkausaika varattiin. toisessa leikkauksessa poistettiin kaikki alueelliset imusolmukkeet (minun tapauksessani kainalon tyhjennys; vrt rintasyöpäleikkaukset). tästä leikkauksesta toipuminen oli vähän kivuliaampaa, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. turvotusta luonnollisesti tuli; imunesteen kierto häiriintyi. sain lähetteellä lymfahoitoa, se helpotti pikkuhiljaa turvotusta ja leikkausalueen tunnottomuutta. mitään muita hoitoja ei ollut(sädetys tai sytostaatit eivät taida purra?).jumpata on pitänyt käden liikeratojen säilyttämiseksi, mutta yllättävän nopeasti pääsin palaamaan takaisin työelämään, n. kk viimeisestä leikkauksesta. ensimmäinen kontrolli takana ja kaikki pitäisi olla hyvin. toivon, että tämä pitkä vuodatukseni antaa sinulle voimia tuleviin koitoksiin. ainakin minun saamani hoito oli hyvää ja hoitohenkilökunta asialleen omistautuneita. kirjoittele tänne kuulumisistasi, se varmasti osaltaan helpottaa!
malignum | 26.4.2006 klo 21:12:41