Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Melanooma

Muhimisesta voisin vain sanoa, ett minun poistettu luomi oli mielestäni ollu lähes saman näköinen jo vuosia??? Sitten vaan vaimo sai pakotettua kysymään lääkäriltä toisen vaivan yhteydessä. Ja sit toisekseen olishan mulla noita muitakin luomia vaikka toisille jakaa....
Luomen poisto vain pinta haava.
Toinen leikkaus, sairaalassa paripäivää ja sit varovaista liikkumista kepin kanssa pari viikkoa ja sit kun leikattiin kolmannen kerran 2 kuukauden päästä oli just kerenny paraneen kokonaan edellisestä leikkauksesta.
Kolmannella kerralla taas pari päivää sairaalassa ja kotiin kainalosauvojen kera. Mulla tais mennä reilut 2 kuukautta ennenkuin pääsin mm. autolla ajaan ja paremmin kävelemään. Mut sehän riippuu ihan kuinka paljon leikataan. Nivustaipeen imusolmukkeet on kyll aika ikävässä paikassa tuon liikkumisen kannalta. Sittenhän sitä on opittava vain elämään tuon jalan kanssa, mulla se elää omaa elämäänsä ja siihen on sit vaan totuttava. Mulle selvis vasta puolen vuoden päästä lynfahoidoissa, ett jalka ei mun tapauksessa koskaan tule toimiin ihan kunnolla. Koska noilla imusolmukkeillakin on aika tärkee merkitys.
Älä kuiteskaan murehdi etukäteen, sillä mahdollinen lisäleikkaus on hyvin yksilöllinen ja aina pyritään mahdolliset haitat minimoimaan. Sillä on kuulemma kans merkitystä, ett mitkä solmukkeet joudutaan poistaan. Imunestekierto kun on aika yksilöllistä.
Tsemppiä odottamiseen. Ja kerrohan sit aikanaan myös mahdollisesti ne hyvät uutiset, sillä niitäkin mieluusti lukee.
kaukosi | 17.5.2006 klo 12:13:36