Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: re:syövän jälkeinen masennus

Minulla hoidot loppuivat ensimmäisen kerran maaliskuussa 2004 ja yllätyin kovasti siitä, että ahdistuin hoidoista ja koko diagnoosista vasta jälkeenpäin, varsinkin, kun kasvain ei aiheuttanut fyysisiä oireita ja selvisin hoidoistakin omasta mielestäni hyvin vähällä.

Tällä hetkellä olen pitkällä sairaslomalla, sillä patti päässäni on kasvanut hiljalleen. Minulla puhkesi epilepia, jota nyt on yritetty saada kuriin reilut 3 kk ilman pysyvää tulosta. Oltuani diagnoosin jälkeen koko ajan lähestulkoon oireeton, ei päähäni millään meinaa mahtua se tosiasia, että jossain vaiheessahan näitä oireita oli kaiketi pakko alkaa tulla...

Olen alkanut ahdistua pitkistä päivistä ja jatkuvasta kontrollikäyntien ja tulosten odottelusta. Olen kuitenkin siinä onnellisessa tilanteessa, että äitini on myös paras ystäväni ja eläkkeellä ollessaan hänellä on aikaa (ja ennenkaikkea halua!) olla babysitterinä aikuiselle tyttärelleen. Kuljemme tätä polkua yhdessä, kumpikin vuorotellen kävelykeppeinä toisillemme. :-)

Tsemppiä kaikille!
hipsurouva | 7.9.2006 klo 19:21:11