Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: syövän jälkeinen masennus
Hei!Mulle kävi aivan samoin.Ekalla kierroksella minä olin se joka lohdutti ja piti lähipiiriä pystyssä.Siinä samlla kävin rankoissa hoidoissa ja kun ne loppu ja siirryttiin kontrollivaiheeseen tuli romahdus.Masennus,ahdistus ja apatia hyökkäs päälle kuin seitsenpäinen hirviö,siis siinä vaiheessa kun homma oli "ohi".Kävin ammattiihmisen kanssa juttusilla ja pureskelin asiaa.Totesin että mun tyyli on se että päänuppi käsittelee asiaa pienissä paloissa.Siinä vaiheessa kun kävi hoidoissa ei jaksanut ajatella tuota henkistä puolta vaan kaikki energia meni hoitojen kestämiseen.
Tällä toisella "kierrokselle" tein selkeän päätöksen että minä olen se joka tarvitsen tukea eikä lähipiiri.Siis tottahan hekin tukea tarvii mut ei ole mun tehtävä olla se pilari johon he nojaa.
Nyt on mennyt hiekan luonnikkaammin korvien välin kanssa.Tosin paljon oli jo tietoakin sairaudesta,hoidoista ja omista reaktioista.En väitä etteikö niitä alamäkiä tulisi vieläkin mutta eivät vie mua ihan rähmälleen.
Omalla kohdalla ainakin helpotti se kun aloin vähän itsekkääksi ja pidin puoliani lähipiiriin nähden.Aina ei jaksa setviä ja selittää taudin vaiheita kun asia on kuitenkin sun arkipäivää vaikkei joka hetki mielessä olisikaan.
Ja psyke on kuitenkin aika ystävällinen,ei se vyörytä niskaan yhtään enempää kuin pystyy käsittelemään.
Näin tämä toimi mulla.
- syövän jälkeinen masennusmalignum
- Re: syövän jälkeinen masennusMirja
- Re: syövän jälkeinen masennusmalignum
- Re: syövän jälkeinen masennuskukkamaaria
- re:syövän jälkeinen masennustuulikki
- Re: re:syövän jälkeinen masennusmalignum
- Re: re:syövän jälkeinen masennushipsurouva
- Re: syövän jälkeinen masennusMirjamitar
- Re: syövän jälkeinen masennusHempukka