Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Syöpä-aiheena syöpä- ja viikkolehdissä

Äitini on yli 90-nen ja jatkuva nalkutus siitä, mitä on tai mitä ei ole. Ihmeitten ihme, hän on "terve kuin pukki", mutta vaikka on tikku sormessa, se on maailman suurin murhe ja kärsimys: "mitähän varten minun pitää näin kärsiä...?"
Näin läheisen ihmisen rinnalla olen ymmärtänyt, mitä KATEUS on. Jos on terve, kadehtii sairaita, joita niin hyvin hoidetaan... jos on sairas, on koko maailman lyömä, ja kadehtii terveitä.
Ihminen on kokonaisuus, tyytyväinen, jos niin haluaa olla. Itse en suostu kadehtimaan mitään tai ketään. Asioita ja vaihtoehtoja tulvii eteen, kuienkin olen päättänyt elää kiitoksella vanhuuteen asti, toivon, että syövästä huolimatta olen myönteinen, positiivisesti elämään suhtautuva, iloinen mummi, äiti ja puoliso.
Tämä palsta on tosi hyvä juttu. Tietää, että ne, jotka lukevat, käyvät elämässään läpi syviä asioita, täältä saa asiatietoa, eikä tarvitse olla yksin. Kevättä kohti mennään, yhdessä.
elämässä mukana | 5.2.2010 klo 13:57:13