Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Syöpä-aiheena syöpä- ja viikkolehdissä

Onpa mielenkiintoinen keskusteluketju, kiitos aloittajalle! Kun itse sairastan harvinaisempaa kroonista syöpää, niin kieltämättä tuo ajatus "olisipa ollut rintasyöpä" on vilahtanut mielessä, kun ties kuinka monennen kerran selittää etten saa sädehoitoa enkä syö solumyrkkyjä - ja kun vastapuoli siihen vastaukseksi kysyy milloin tukkani lähtee... Kokemukseni on, ettei kovinkaan monen mielenkiinto riitä kuuntelemaan toisenlaisesta hoidosta, ja saamani kannustus olisi ollut oikeampi jos sairastaisin hoitopolultaan tunnetumpaa syöpää ja varsinkin sellaista, jossa on paranemismahdollisuus. Yllättävän moni ei ole tietoinen meistä syöpää kroonisesti sairastavista - en ollut itsekään ennen sairastumistani. Luulin, että syöpä on tauti, jota vastaan urhoollisesti taistellaan rankkojen hoitojen läpi ja parannutaan tai sitten ei.

Keskustelun saa kyllä lopetettua tehokkaasti tokaisemalla, että kuule, minä en tästä parannu, mutta aion kiusaksenne vielä elää vuosia...

Lottovoitto ei syöpä taida kenellekään olla. Ja itse syöpää sairastavien keskuudessa, olkoon heillä mikä syöpä tahansa, löytyy kyllä aivan toisenlaista tukea ja ymmärrystä, siitä suuri kiitos myös tälle palstalle!
Ria09 | 6.1.2010 klo 14:10:35